י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מורדם ומונשם

מצבו של עריקאת קריטי; ביקורת על היחס לו הוא זוכה

מצבו של סאיב עריקאת שחלה בקורונה ומאושפז בביה"ח הדסה מוסיף להיות קריטי אך יציב. הבכיר הפלסטיני מורדם ומונשם ובישראל יש מי שמשמיעים ביקורת על היחס המועדף לו זוכה תומך הטרור

מצבו של עריקאת קריטי; ביקורת על היחס לו הוא זוכה
בית חולים הדסה עין כרם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מצבו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת ממשיך להיות קריטי, אם כי יציב. הוא מורדם ומונשם, ומטופל ע"י צוות ורופאי היחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה, כך נמסר מבית החולים הדסה עין כרם. בשעות האחרונות הופצו דיווחים על מותו, אולם בבית החולים מבהירים כי הוא בחיים ומצבו קריטי.

אשפוזו של עריקאת בישראל עורר לא מעט סערה וביקורת הושמעה על היחס המיטיב שזוכה הבכיר הפלסטיני תומך הטרור. לוחם חטיבת כפיר לשעבר, אלאור אזריה, שהורשע בחיסול מחבל בחברון, מתקשה שלא לעשות השוואה בין המקרה שלו למקרה של עריקאת, איש ארגון הטרור פת"ח. בראיון לחדשות 0404 הוא סיפר מה עבר עליו כשאיבד את הכרתו ואת היחס שקיבל אז, ומתקומם על היחס אותו מקבל תומך הטרור.

בראיון לחדשות 0404 אמר אזריה כי "מה שהכי כואב בסיפור האשפוז של עריקאת בבית החולים הדסה הוא הסיפור שאני עברתי לעומת הסיפור הנוכחי. כאשר הייתי חייל בסדיר במעצר פתוח ואיבדתי את ההכרה, שלחו אותי ברכב של האוגדה עם נגד תורן עד חטמ"ר מנשה כדי שיעשו לי בדיקת א.ק.ג וחששו שעברתי אירוע לבבי. הרופא במקום המליץ לשלוח מייד לבית החולים".

אזריה סיפר כי בצה"ל "סרבו תחילה שאתפנה לבית החולים ואמרו כי זה "מחשש להד תקשורתי". אני זוכר את אמא שלי שפרצה בבכי וכעסה מאוד, עד שהנגד תורן שליווה אותי התקשר למפקד המעצר והודיע כי שולחים אותי לבית החולים אסף הרופא באישור אישי שלו".

הוא התקומם ואמר כי "מכעיס ומפריע לי שמחבל תומך טרור מקבל כזה יחס מכובד, בעוד שחייל שנלחם נגד הטרור ומשרת כדי להגן על המדינה ואזרחיה, הופך לדרג ב'".

מקורות פלסטינים מדווחים כי בני משפחתו של בכיר הרשות סאיב עריקאת נקראו להיפרד ממנו מאחר שמצבו קריטי. בבית החולים נמצאים כעת בנו עלי ושתי בנותיו התאומות של עריקאת, דלאל וסלאם. עריקאת מאושפז מאז אתמול במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים הדסה עין כרם ומצבו מוסיף להיות קריטי אך יציב. המקורות מסרו כי נעשים מאמצים משמעותיים להצילו. כך דווח גל ברגר.

קורונה סאיב עריקאת הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד