י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות 'בחדרי'

החופים החרדים יישארו פתוחים למרות סיום העונה

בעקבות הסגר ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, עונת הרחצה לשנת 2020 נפתחה בתאריך 20.5, באיחור של כחודש וחצי, והסתיימה אתמול • בשתי ערים בארץ החליטו להשאיר את החופים פתוחים למשך חודש נוסף ואף לפתוח את החופים הנפרדים • 'בחדרי' בשיתוף עם השדר עמי מימון הצליחו להביא להארכת העונה

החופים החרדים יישארו פתוחים למרות סיום העונה
שוקי לרר

בתחילת השבוע האחרון הסתיימה עונת הרחצה בכל רחבי הארץ. בשל הסגר עונת הרחצה לשנת 2020 נפתחה בתאריך 20.5, באיחור של כחודש וחצי. בשל העובדה שהמתרחצים כמעט ולא יכלו להשתמש בחופים, החליטה עיריית בת ים להאריך בחודש נוסף את העונה בחופי העיר.

בעקבות 'בחדרי חרדים', הודיע ראש העיר כי בנוסף לשני החופים הכלליים, גם החוף הנפרד יישאר פתוח.

גם עיריית חיפה הודיעה כי תאריך את עונת הרחצה המספר חופים בעיר. על פי הודעת העירייה עונת הרחצה בעיר תסתיים ביום שני ה-16 בנובמבר, ובעיר יפעלו תחנות הצלה בחוף דדו, חוף הזמיר, חוף הכרמל, חוף בת גלים ובחוף נאות. עד לסיום שעון הקיץ בשבת הקרובה, 24 באוקטובר, יפעלו התחנות בשעות 18:00-8:00, ומתחילת שעון החורף ביום ראשון, 25 באוקטובר ועד לסיום עונת הרחצה הן יפעלו בשעות 16:30-8:00.

חבר מועצת העיר מטעם סיעת 'חן', מנחם קפלן, פנה לראש העיר עינת קאליש רותם וביקש ממנה לספק שירותי הצלה גם בחוף הנפרד - החוף השקט, המשרת את החרדים תושבי חיפה והצפון. ואכן, לפני שעה קלה אישרה ראש העיר את הבקשה, ושירותי ההצלה בחוף הנפרד ימשיכו עד ל-16 בנובמבר. 

חבר המועצה מנחם קפלן אמר ל'בחדרי' כי "לאחר פניות רבות ובקשות של תושבים על הארכת עונת הרחצה בחלק מחופי העיר פניתי למנכ"ל העיריה ולשמחתי העניין סודר ואף החוף השקט ותחנת ההצלה בו יפתחו לציבור לחודש נוסף לרחיצה בהפרדה".

לצד 'בחדרי חרדים' שדיווח במוצ"ש על אודות דרישת רוחצים משר הפנים אריה דרעי להאריך את עונת הרחצה שהסתיימה רשמית בשבת בראשית, פעל גם שדרן 'קול ברמה' עמי מימון להאריך את העונה.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, פנה עמי מימון לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לתת לקהל שיצא זה עתה מהסגר, להתרחץ בחוף הים. במקביל, פנה עמי מימון ישירות לסגנו אורי בוסקילה במטרה לקדם את העניין בעירייה.

"הודות למערכת אתר "בחדרי חרדים", אמר מימון בשידור, "הובאה הפרשיה לידיעת הציבור, מה שהפעיל לחץ נוסף לקידום העניין".

בישיבה שהתקיימה ביום ראשון בבוקר בעיריית בת ים, הובא העניין בפני ראש העיר צביקה ברוט, והוחלט פה אחד לפתוח את החוף הנפרד לרווחת הציבור הדתי בעיר.

"אני רוצה להודות לעמי מימון", אמר בשידור חי בתכנית חידודון מר אורי בוסקילה, סגן ראש העיר, "שהעלה מולנו את הנושא ובזכותו התושבים הדתיים זכו לשוויון מוחלט ויכולים מעתה להתרחץ בים ולא לוותר על אורח חייהם הדתי". סיים את דבריו.

קורונה חוף ים חוף ים נפרד מנחם קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד