י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יום חג לחרדים"

ח"כ משה גפני תוקף: "אין לליברמן מושג על מה הוא מדבר"

ח"כ ליברמן ניצל הצבעה בוועדת הכספים ותקף את החרדים, יו"ר הוועדה גפני לא נשאר חייב והשיב במתקפה צינית משלו, "אין לליברמן מושג על מה הוא מדבר ואין לו מושג מה עבר היום בוועדה" | חברי כחול לבן נמנעו בהצבעה למורת רוחם של החרדים

ח"כ משה גפני תוקף: "אין לליברמן מושג על מה הוא מדבר"
יונתן זינדל, פלאש 90

"יום יום כניעה של הממשלה. יום יום חג לחרדים" צייץ ליברמן לאחר אישור התקציב הבוקר (שני) בוועדת הכספים. ההסתה של ליברמן לא עברה בשקט אצל יושב ראש הוועדה חבר הכנסת משה גפני שתקף אותו על האמירה המסיתה. "אין לליברמן מושג על מה הוא מדבר ואין לו מושג מה עבר היום בוועדה".

עוד הוסיף גפני בתגובה, "המעניין הוא, שכל עוד שלא היה מדובר בציבור החרדי הוא אמר שהסגר מיותר ושלא צריך לשמוע להנחיות משרד הבריאות, פתאום כשזה מגיע לחרדים הוא משנה את אמירתו מהקצה אל הקצה. אין לו מושג".

גפני התייחס בתגובתו זו לאמירתו של ליברמן עצמו, בו קרא לאזרחי ישראל, לא להתייחס להנחיות הממשלה במלחמה בנגיף הקורונה, והמליץ לכל אחד 'להפעיל שיקול דעת ושכל ישר'. ליברמן עצמו אף תועד כבר בגל הראשון מפר את ההגבלות, כשנכנס למספרה שנפתחה במיוחד עבורו ובניגוד להנחיות. 

כזכור, ועדת הכספים דנה הבוקר בהעברות תקציביות לשנת 2020 בהיקף של כ-159 מיליון ₪, ובהן תקציב של 73 מיליון שקל שמגיע כהשלמה לתקציב הישיבות.

לא רק ליברמן יצא נגד התקציב לישיבות. במהלך הישיבה עצמה ביקשו כחול לבן להתנגד ולמנוע את אישור התקציב בעקבות השיח סביב פתיחת המוסדות בציבור החרדי. חברת הוועדה מטעם כחול לבן, חברת הכנסת הילה שי ווזאן אמרה: "אני קוראת לעצור תקציבים למוסדות חילוניים, דתיים, חרדים שלא עומדים בהנחיות".

מנגד משה שגיא, סמנכ"ל משרד החינוך הודיע כי "משרד החינוך אינו יכול להטיל סנקציות, מי שיכול לעשות זאת, אלה גורמי האכיפה". ולבסוף, נציגי כחול לבן נמנעו בהצבעה, וגפני הצליח להעביר את התקציב ברוב דחוק, אך לא ברור האם למהלך של כחול לבן יהיו השלכות פוליטית, ובסיעות החרדיות ישיבו להם מלחמה בהצבעה אחרת שחשובה להם.

 

אביגדור ליברמן משה גפני ועדת הכספים הסתה תקציב הישיבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד