י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת סוף ה"כתר"

עכשיו זה רשמי: גמזו ממליץ להסיר את הסגר מכמה רשויות חרדיות

אחרי יום סוער סביב השאלה מה יעלה בגורל הערים החרדיות שהפכו לכתומות, לאחר שראש הממשלה אמר כי הם יישארו תחת סגר כאקט ענישה על הפרת ההנחיות, אך בהמשך חזר בו מדבריו, מודיע הפרויקטור גמזו כי ימליץ לוועדת השרים לענייני הגבלות להסיר את הסגרים • כל הפרטים

עכשיו זה רשמי: גמזו ממליץ להסיר את הסגר מכמה רשויות חרדיות
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר סאגה שנמשכה החל משעות הבוקר, אז דיווח 'בחדרי חרדים' לראשונה כי הערים ביתר, מודיעין עילית, רכסים ושכונת מטרסדורף בירושלים הוגדרו ככתומות והסגר צפוי לרדת מהערים והשכונה.

בשעה האחרונה הודיע פרויקטור הקורונה פרופ׳ רוני גמזו כי הוא ימליץ לוועדת השרים לענייני הגבלת ערים להסיר את הסגרים ממודיעין עלית, ביתר עלית, רכסים ושכונת מטסדורף בירושלים.

ככל הנראה הדבר יעשה בשתי פעימות, והראשונה שתצא מהסגר תהיה רכסים שהכתר יוסר ממנה כבר הערב. שאר הערים, ביתר, מודיעין ומטרסודרף הסגר יוסר מחר, כיוון שבמשרד הבריאות רוצים לראות את נתוני התחלואה מהשבת האחרונה.

כזכור, הבוקר במהלך ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בבית החולים רמב"ם בחיפה, הוא הבהיר כי הסגר על הערים כתומות ימשיך וזאת כעונש על אי-שמירת ההנחיות בערים החרדיות עם פתיחת תלמודי התורה.

"יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת", אמר נתניהו והוסיף כי "אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות".

בעקבות הפרסום הראשוני ב'בחדרי חרדים', בסיעות החרדיות התעורר זעם רב. בין היתר שוחח חבר הכנסת יעקב אשר עם ראש הממשלה, והאחרון התחייב כי הוא יבהיר את דבריו שלא הובנו באופן נכון.

בדקות האחרונות נמסר מלשכת ראש הממשלה נתניהו ל'בחדרי חרדים' כי "הפרסום לא נכון".

בלשכה הסבירו כי "ראש הממשלה אמר את ההפך", לטענתם, "עיר שתפסיק להיות אדומה יוסר ממנה הסגר". עוד הסבירו כי "מי שקובע את המעבר מעיר אדומה לירוקה הוא משרד הבריאות על פי קריטריונים מוגדרים וקבועים".

רוני גמזו קורונה רכסים מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד