י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניסוי יקר

מתרחב הניסוי בתרופת הנוגדנים לקורונה

משרד הבריאות חתם על הסכם בהיקף מיליוני שקלים לרכישת מאות מנות תרופה מבוססת נוגדנים שבודדו מפלסמה שתרמו מחלימים מהנגיף

מתרחב הניסוי בתרופת הנוגדנים לקורונה
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הניסוי מתרחב: חברת קמהדע הישראלית המתמחה בפיתוח תרופות ומוצרי רפואה מבוססי פלסמה אנושית, הודיעה על חתימת הסכם עם משרד הבריאות לאספקת תכשיר הנוגדנים המועשר (IgG) מבוסס הפלסמה לטיפול בחולי קורונה.

החברה תייצר את התכשיר מפלסמה של תורמים שהחלימו מהמחלה, אשר נאסף על ידי בנק הדם, ועל ידי מרכזים רפואיים נוספים בארץ. ההזמנה הראשונית, המתוכננת להיות מסופקת בתחילת 2021, צפויה להספיק לטיפול בכ-500 חולים מאושפזים. אספקה ראשונית זאת צפויה לייצר הכנסות בסך כ-3.4 מיליון דולר לקמהדע ברבעון הראשון של 2021. על פי החישוב מדובר בעלות של אלפי שקלים למנת טיפול לכל חולה, בעוד מדובר בתרופה ניסיונית שיעילותה לא הוכחה.

"למיטב ידיעתנו הסכם זה הוא הראשון מסוגו בעולם לתכשיר נוגדנים מבוסס פלסמה אנושית כטיפול למחלת הקורונה. אנחנו מעודדים מתוצאות הביניים הראשוניות של ניסוי מחקר פאזה 1/2 המתנהל בישראל, אשר במסגרתו הוצג פרופיל בטיחות חיובי של התכשיר וכן שיפור בתסמינים בחולים מאושפזים עם דלקת ריאות שאינם מונשמים, ואנו נערכים להגדלת קיבולת הייצור של התכשיר לטובת האספקות בחודשים הקרובים", אמר מנכ"ל החברה.

חשוב לציין כי הניסוי עד כה נערך על חולים שאינם מונשמים ויעילותו לא הוכחה באופן מובהק. בטיחותו הוכחה, התכשיר אינו מזיק, אך מנגד הוא לא הוכח כיעיל, כך שלא ברור מדוע בחר משרד הבריאות להשקיע מיליונים בהשתתפות במחקר שאם יצליח, את פירותיו תקצור חברה פרטית. מומחים מעריכים כי ככל הנראה במסגרת ההסכמים שנחתמו מול משרד הבריאות, המדינה תגזור רווחים ממכירת התרופה, אם אכן תוכח כיעילה.

קורונה קמהדע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד