ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נאום ה"באסה סבבה"

סוער במליאת הכנסת: נתניהו ולפיד התנצחו. צפו

במהלך דיון '40 חתימות' שמע ראש הממשלה את נאומי חברי הכנסת ועלה למתקפה: "כל מה ששומעים באופוזיציה ובתקשורת זה שתי מקהלות רועשות -באסה סבבה". ראש האופוזיציה יאיר לפיד השיב לו: "נתקע לך הנאום בלופ, אתה לא חי אתנו באותה שנה ולא באותה מדינה" • צפו

סוער במליאת הכנסת: נתניהו ולפיד התנצחו. צפו
בנימין נתניהו/יאיר לפיד נאומים במליאה צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לאחר ששמע את נאומיהם של חברי הכנסת במסגרת דיון 40 חתימות שהתקיים היום (שני), עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיב לדברים ואמר: "אני מכבד את התהליך הדמוקרטי, אני מכבד את הכנסת,  אבל אני חושב שבעתות חירום יש צורך של כולם כולל האופוזיציה להיכנס מתחת לאלונקה. אני קורא לחבריי באופוזיציה אל תשתמשו בקורונה כדי לפלג את העם רק כדי לקושש כמה קולות  בסקרים, כי את הקורונה אפשר לנצח רק אם נלך יחד בצורה עניינית".

עוד הוסיף נתניהו  "ראשי האופוזיציה לא יודעים מה הם רוצים. לפיד קורא לא להישמע להנחיות. בנט קורא לפתוח את הכלכלה מהר-מהר ומצביע בשבוע שעבר בעד יאיר לפיד לראשות הממשלה. כל מה ששומעים באופוזיציה ובתקשורת זה שתי מקהלות רועשות. מקהלת הכל באסה ומקהלת הכל סבבה. בקיצור - באסה סבבה. קודם כל אמרו כאן שהכל סבבה. אין מגיפה, אין קורונה, ואם יש זה לא רציני. זו אפילו המצאה של נתניהו.  במקביל צעקו כאן שהכל באסה הכל קורס, הכל לא בסדר, הכל חסר תקווה. אז או או אבל ביחד באותו זמן?".

"אחרי שננצח את המלחמה בקורונה יהיה לנו הרבה זמן לפוליטיקה אבל זה לא הזמן. אני מכבד את הדיון הדמוקרטי אבל אין לי כוונה לכלות  רגעים נוספים בדיון פוליטי מיותר ומגמתי. אני חוזר להילחם בקורונה למען כל אזרחי ישראל ואני מקווה שכולכם תצטרפו אלי" סיים נתניהו.

לפיד בדיון. צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת.

אחרי ראש הממשלה ניצל ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד את זכות התגובה השמורה לו והשיב במתקפה: "קורה לך מה שקורה תמיד לראשי ממשלות שנמצאים יותר מדי שנים בתפקיד. נתקע לך הנאום.  אתה תקוע עם איזה טקסט מלפני ארבע שנים שבינו לבין המציאות העכשווית אין שום קשר. זו כבר לא אותה מדינה. אתה כבר לא אותו בנאדם. רק הנאום תקוע בלופ. עוד פעם ועוד פעם. על איזו מציאות אתה מדבר?  באיזו שנה אתה חי? כי בשנה הזו, 2020, הכל מתפרק סביבנו".

"הכל אצלך פוליטיקה. בגלל פוליטיקה לא הפעלת בזמן את מערכת הביטחון. בגלל פוליטיקה אתה לא מבצע אכיפה שצריך לבצע בערים חרדיות. נותן להפקרות להשתולל. בגלל פוליטיקה לא הפעלת את הרשות הלאומית לשעת חירום.  בגלל זה נכשלת בכלכלה. בגלל זה נכשלת בבריאות. בגלל זה לא החלפת את מתווה החל"ת הכושל. בגלל זה נכשלת בהפעלת מערכת החינוך". אמר לפיד, והוסיף; "בגלל זה נכשלת אפילו במבחן הכי בסיסי של מנהיגות: דוגמא אישית. בשיא המשבר התברר שהפרת את ההנחיות. בשיא המשבר הלכת לוועדת הכספים לקבל הטבות מס במיליון שקל. אי אפשר להיות יותר מנותק מזה.  בשיא המשבר התעסקת כל היום במשפט שלך, במנדלבליט, בתקשורת בתקשורת ובתקשורת. בכל מה שלא רלוונטי לחייהם של הישראלים. כי אתה לא חי אתנו באותה שנה, ואתה לא חי אתנו באותה מדינה."

יאיר לפיד ראש הממשלה בנימין נתניהו ראש האופוזיציה מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד