י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עיכוב של פקיד שבע"

האוצר מסרב לשחרר את התוכנית של דרעי; אזולאי מאיים

במשרד האוצר מעכבים תכנית בטחון תזונתי - סיוע למשפחות נזקקות שיזם השר דרעי ועברה את רוב המכשולים. חבר ועדת הכספים מטעם ש"ס זועם ומאיים להחרים הצבעות בוועדה. "העיכוב של פקיד שבע שלא מבין את הרעבים נובע משיקול צר ולא ענייני"

האוצר מסרב לשחרר את התוכנית של דרעי; אזולאי מאיים
כולל 'עטרת שלמה' במודיעין עילית צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

תוכנית שיזם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לפני כארבעה חודשים, עברה את רוב המכשולים אך כעת בישורת האחרונה היא תקועה, כאשר במשרד האוצר מסרבים לאשר את העברת התקציב בסך 700 מיליון ש"ח שמיועד לציבור החלש ולציבור האברכים, נציג ש"ס בוועדת הכספים ינון אזולאי מאיים במשבר.

כזכור, מדובר בתוכנית של 700 מיליון שקל שכבר אושר בכנסת, תוכנית שקובעת כי כל משפחה הזכאית להנחה בארנונה של מעל 70% במסגרת מבחני הכנסה, תכנס תחת הקריטריון הקובע לתמיכה הנדרשת.

דרעי ציין בעת הצגת התוכנית כי "קריטריון זה יתן מענה שוויוני ללא משוא פנים והעדפות כלשהן וכך תגיע התמיכה לנזקקים ביותר לצרכים הבסיסיים ביותר. במסגרת התמיכה שתעבור דרך המערך של הרשויות המקומיות, תקבל כל משפחה שוברים לצריכת מזון ומוצרי צריכה בסיסיים, על פי אומדן ראשוני ישנן כ-150,000 משקי בית בישראל אשר עונים לתנאי זה".

על פי התוכנית של דרעי יועבר סיוע חודשי בסך 1500 ש"ח בתלושי מזון למשקי בית בהם מתגוררים בין 1-3 נפשות. סיוע חודשי בסך 2000 ש"ח בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 4-6 נפשות. סיוע חודשי בסך 2500 ש"ח בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים למעלה מ-7 נפשות.

כאמור, מאז שאושר בפועל בכנסת, התוכנית עדיין תקועה, לאחר מכשולים פוליטיים, באוצר ביקשו תחילה להעביר את התלושים דרך משרד הרווחה, אלא שהמשנה ליועמ"ש רז נזרי תמך בעברת התלושים דרך משרד הפנים.

לאחר האישור ציפו במשרד הפנים לצאת למכרז על הנפקת כרטיסים חכמים, אלא שמתברר כי באוצר עדיין מסרבים לשחרר את הכסף, שעד כה לא הגיע ליעדו, ולכן המענק שמיועד בעיקר לאברכים תקוע.

בלשכת חבר הכנסת ינון אזולאי האשימו היום כי "יועמ"ש האוצר מתנהג בניגוד לתקשי"ר. לא יכול להיות שהוא יצפצף על חוות דעת משפטית של המשנה ליועמ"ש לממשלה שאליו הוא כפוף ויעשה ככל העולה על רוחו".

בעקבות כך הודיע אזולאי על קרב בלימה פוליטי: "הודעתי שאתנגד להצבעות בוועדת הכספים עד שתקציב הביטחון התזונתי בסך 700 מיליון שקלים שהשיג השר דרעי ישוחרר לעשרות אלפי משפחות נזקקות המחכות לכסף הזה בשביל פת לחם".

"העיכוב של פקיד שבע שלא מבין את הרעבים נובע משיקול צר ולא ענייני המנוגד לחוק ולשכל הישר". סיכם אזולאי.

תלושי מזון ינון אזולאי משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד