ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר שאושפז בישראל

מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת מת מקורונה

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת מת הבוקר כתוצאה מסיבוכי הנגיף חודש לאח שחלה | עריקאת היה בקבוצת סיכון ומושתל ריאה, ונחשב לדמות מרכזית בכל הנוגע למו"מ בין ישראל לפת"ח

מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת מת מקורונה
סאיב עריקאת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הפת"ח סאיב עריקאת מת הבוקר בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, לאחר שחלה בקורונה.

עריקאת, שהיה אחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בעשורים האחרונים, מתגורר ביריחו ולפני מספר שבועות חלה בקורונה. ישראל נעתרה לבקשת הרשות והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לקבלת טיפול רפואי.

עריקאת, בן 65 במותו, היה בקבוצת סיכון, שכן מלבד גילו הוא עבר השתלת ריאה בארה"ב לפני כשנתיים לאחר שחלה במחלת פיברוזיס ריאתי. בתחילת 2017 נודע שהוא עתיד לעבור טיפול בבית חולים ישראלי ואף נכנס לרשימת ההמתנה להשתלת ריאה בארץ. בעקבות כך קמה מחאה ובתגובה נמסר כי הוגשה בקשה להכליל את עריקאת ברשימת ההמתנה, לפנים משורת הדין, אך משרד הבריאות דחה אותה מסיבות חוקיות. לפיכך, כמי שאינו תושב ישראל, יוכל לקבל תרומה אם לא יימצא חולה ישראלי מתאים לקבלת האיבר, ובכפוף להסכמת משפחת התורם. בסופו של דבר הוא עבר טיפול בארה"ב שם כאמור הושתלה לו ריאה.

הוא היה ידוע בשנאתו לישראל ובהערמת קשיים על תהליך השלום. בזמנו אמר על אהוד ברק כי יכול היה להשיג הסדר קבע בוועידה, אך "הבעיה שלו היא שהוא טוען לבעלות בלעדית על כל הידע. הצדדים מוכנים או לא מוכנים לפסגה - הוא מחליט. בסוף הוא מטיח את האשמה בפלסטינים. מבחינתי הוא האיש שריסק את תהליך השלום".

הוא אף צוטט כמי שאומר ש"הפלסטינים לא יקבלו את ישראל כמדינה יהודית" וכינה את דרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית "מגוחכת" ו"מנוגדת למשפט הבינלאומי". לפני כחודש אף יוחס לו הציטוט כי "הישראלים מפיצים את הקורונה ומדביקים פלסטינים".

כאמור, הבוקר, קרוב לחודש לאחר שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, מת עריקאת בגיל 65.

 

סאיב עריקאת הרשות הפלסטינית ארגון הפתח קורונה הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד