י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בוחרים לפלג"

פרסום ראשון: ישראל פרוש במהלך נגד ש"ס; "מבזה את מרן הגר"ע יוסף"

בעיריית אלעד החליטו לקרוא שם לכיכר בעיר על שמו של מרן הגר"ע יוסף, תקופה קצרה לאחר שסירבו לבקשה דומה של סגן ראש העיר מטעם ש"ס יהודה בוטבול • בנוסף, שמו של בוטבול נחתם על מודעה שהוציאה העירייה ללא ידיעתו • גורמים בעירייה: "תואם עם הגר"מ מלכה" • גורמים בש"ס: "הם מבזים את זכרו של מרן"

השר דרעי בביקור בעירייה
השר דרעי בביקור בעירייה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

פרסום ראשון: עיריית אלעד מתנגדת לקריאת שמה של כיכר הכניסה לעיר על שמו של מרן הגר"ע יוסף זיע"א ושמו של סגן ראש העיר נחתם במודעה המזמינה את הציבור לאירוע שהוא כלל לא היה מודע לגביו. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כבר לפני מספר חודשים פנה סגן ראש עיריית אלעד יהודה בוטבול לראש העיר ישראל פרוש וביקש ממנו לקרוא את שמה של כיכר הכניסה לעיר על שמו של מרן הגר"ע יוסף. הבקשה קיבלה התנגדות נמרצת.

אולם, הבוקר פרסמה עיריית אלעד הודעה ובה היא מזמינה את הציבור לכנס לזכרו של מרן הגר"ע יוסף וקריאת שם לכיכר אחרת בעיר - כיכר שולית ולא מרכזית כיאה לכבודו של מרן הגר"ע - אירוע שחברי תנועת ש"ס בעיר, תנועתו של מרן הגר"ע יוסף, כלל לא היו מודעים לקיומו. בנוסף לכך שהמהלך נעשה מאחורי גבם, שמו של סגן ראש העיר יהודה בוטבול נחתם במודעה, זאת למרות שהאירוע הוסתר ממנו.

במכתב ששלח לפרוש כתב בוטבול כי הוא נדהם "לראות פרסומים שהוציאה העיריה ללא תיאום איתנו בנוגע לאירוע האזכרה למרן זיע"א אשר כוללים קריאת שם של כיכר בעיר לזכרו".

"בוודאי זכור לך", כתב בוטבול לפרוש, "שדיברתי אתך מספר פעמים ובסברתי כי כיכר לזכרו של מרן הוא דבר מבורך בפרט בעיר שמרן זיע"א ליווה אותה מערש הקמתה, אל לערך דמותו הכבירה ראוי כי הכיכר שתקרא ע"ש תהיה הכיכר המרכזית אשר בכניסה לעיר ולא כל כיכר אחרת בכל מקום בעיר, כפי שעשו בשאר ערים בארץ כמו רכסים נהריה ועוד, ערים אשר דמותו של מרן לא היתה חקוקה בהם מערש הקמתם, ק"ו בעיר שלנו אשר רוב תושבי העיר מזוהים עם דמותו הלכותיו והליכותיו, לא ראוי שהכיכר שתקרא ע"ש לא תהיה מרכזית ובכניסה לעיר".

"מעבר לזה שראוי שמהלך כזה יהיה בתיאום עם נציגי העיריה מתנועתו של מרן זיע"א ולא מאחורי גבם וללא ידיעתם", הוסיף.

הוא סיים בפנייה "להעביר החלטה בצורה חוקית במועצת העיר ובוועדה לקריאת שמות, שהכיכר המרכזית בכניסה לעיר תקרא ע"ש מרן זיע"א כיאה לדמותו הכבירה. ויה"ר שדמותו תהיה נר לרגלינו בהליכותינו ובחינוך ילדנו".

את תגובת ראש העיר לא הצלחנו לקבל. גורמים בעירייה מסרו כי "חבל מאוד שיש אנשים שפוגעים בזכרו של מרן הגר"ע יוסף ומנסים לעשות פוליטיקה קטנה. התהליך לאישור הכיכר מתנהל מזה יותר משנה ואף אושר בוועדת מכרזים בה חברים נציגי סיעת ש"ס. לצורך הנצחה מכובדת פונה אלמנט מכיכר מרכזית הסמוכה למוסדות על שמו של מרן, כדי ליצור שם את אלמנט הזכרון המכובד. כל התהליך לווה ואושר אף על ידי המרא דאתרא הגר"מ מלכא. כדי לכבד את חברי סיעת ש"ס נרשם שמם במודעה. בשלב ראשון הם פרסמו את אותה מודעה כשהם מוחקים את שמו של ראש העיר ומותירים רק את שמו של יו"ר סיעת ש"ס באלעד וחבר נוסף. לאחר שככל הנראה הם הבינו כי מדובר בתהליך תמוה שמתקבל בבוז אצל הציבור, הם החליטו לתקוף את עצם הנצחת זכרו של מרן. צר לנו שבמקום לאחד הם בוחרים לפלג".

עם זאת, בש"ס טוענים כי ההחלטה לא עברה ועדת שמות בניגוד לחוק, וכי המודעה שבה הוסר שמו של ראש העיר לא פורסמה על ידם אלא על ידי גורמים המנסים לגרום להם נזק. בנוסף, בשונה מטענת העירייה, הכיכר אינה כיכר מרכזית ואינה סמוכה למוסדות הלימוד. אחד מהגורמים הוסיף כי "זה מבזה את מרן. או שתעשה משהו כמו שצריך או שלא תעשה כלום. אל תעשה בשביל לצאת טוב בעיני הציבור ולצאת ידי חובה".

תנועת ש"ס מרן הרב עובדיה יוסף אלעד ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד