ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חשיפה

לקראת טלטלה מוניציפלית; סמכויות המועצות הדתיות יפקעו

בלאגן: סמכויות הממונים הזמניים במועצות הדתיות לקריאת פקיעה | בתום שנתיים רצופות זעזועים פוליטיים, ובחירות כלליות, ואחרי אורכה שניתנה בהחלטת ועדה, הגיעה העת למנות מועצות דתיות מקומיות, הליך שנראה חסר סיכוי וצפוי לכישלון מראש אל מול הזמן המועט שנותר  

 לקראת טלטלה מוניציפלית; סמכויות המועצות הדתיות יפקעו
מועצה דתית ירושלים צילום: יונתן זינדל/פלאש90

שנתיים לאחר הבחירות המוניציפליות, ובתום שנה וחצי של טלטול וזעזועים במערכת הפוליטית, מרבית המועצות הדתיות צפויות להיכנס לסערה, בעקבות כך שבעוד כשבועיים יפקעו הסמכויות של הממונים.

חוק המועצות הדתיות קובע כי שנה מתום הבחירות המוניציפליות יש למנות מועצות דתיות, כשעל המינויים חותם השר לשירותי דת, דבר שלא מתאפשר לעשות בזמן של ממשלת מעבר.

בשל המצב הפוליטי הסבוך, כשבתום הבחירות המוניציפליות יצאו למערכת בחירות כללית, שכזכור התגלגלה לעוד שתי מערכות נוספות, בימים הקרובים יחלפו שנתיים מהבחירות ושנה מהמועד בו היה דרוש למנות מועצות דתיות. מה שיגרור בעיות משפטיות רבות.

השר לשירותי דת יעקב אביטן\\ צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

בתקופה הזו קובע החוק כי עד למינוי קבוע ממנים מועצות דתיות ממונים זמניים, אלא שהתאריך צפוי לפקוע בסוף החודש הנוכחי, אז דרוש להשלים את ההליך שנראה כי גם אם יעשו כל מאמץ אפשרי לא יספיקו להעבירו.

לפני שנה, התכנסו בכירי המשרד לשירותי דת, היועצת המשפטית עו״ד גליה קליין, המנכ״ל עודד פלוס ובכירים נוספים, כדי לדון במה שעשוי להפוך לטלטלה במועצות הדתיות.

בתום הישיבה הוחלט להעניק הארכה אחת של ארבעה חודשים, כשהתאריך הוא סוף החודש הנוכחי - 31/10/2020, כשהמדובר הוא שבתאריך הזה יפקעו כל סמכויות הממונים הזמניים, ועשוי להיווצר מצב בו במשרד לשירותי דת לא יספיקו למנות את כל המועצות הדתיות (מעל 100) תוך ימים ספורים.

בפועל, מלבד העיר צפת שמינתה את נוראי לחיאני לראש המועצה הדתית ותחתיו הרכב מסודר, לא נרשמו עוד ערים בהם בחרו את הרכב המועצה הדתית. ובנוסף לכל חשוב לציין שגם הקורונה מהווה פקטור שיעכב את ההליך הנדרש.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחרי המבחן, אולי מהראשונים, של השר לשירותי דת יעקב אביטן.

פרוטוקול הוועדה שהתכנסה

מועצות דתיות יעקב אביטן רשויות מקומיות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד