י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סקר מיוחד

המומחים ממליצים להחליף מסכה כל שעתיים; מה באמת קורה בשטח?

מנתוני הסקר עולה תמונה מדאיגה כי בעוד שהמלצתם הרווחת של המומחים היא החלפת מסכה חד-פעמית פעם בשעתיים, מעל 90% מהציבור מחליפים מסכות בתדירות נמוכה הרבה יותר, אם בכלל | הסכנה הטמונה באי-החלפת מסכות היא העובדה שהמסכות החד פעמיות הסטנדרטיות הופכות למצע גידול לחיידקים ולווירוסים

המומחים ממליצים להחליף מסכה כל שעתיים; מה באמת קורה בשטח?
מסכה חד פעמית צילום: pixabay

בסוף השבוע האחרון נערך סקר מיוחד על ידי מכון המחקר RotemAR, בשיתוף עם חברת עמוס גזית בע"מ, ופורסם ב'מעריב', בסקר נבחנו הרגלי השימוש במסכות האף והפנים בישראל, בסקר ניתן דגש גם על סוג המסכות ותדירות ההחלפה.

75% מהציבור משתמש במסכות חד-פעמיות ורק רבע ממנו משתמש במסכות רב-פעמיות. פחות מאחוז אחז מהמשיבים העידו כי כמעט ולא משתמשים במסכות בכלל. כך ל פי נתוני הסקר.

עוד נתון מעניין פורסם בסקר, כי למעלה מ-25% העידו כי הם מחליפים פחות ממסכה אחת ביום, כלומר ייתכן שלובשים את אותה המסכה במשך כמה ימים ואף מעל שבוע... וכמעט מחצית ממשתמשי המסכות החד-פעמיות העידו כי הם מקפידים להחליף מסכה כל יום, 20% מהנשאלים הצהירו כי הם מחליפים מסכה במהלך היום, ופחות מ 10% משתמשים בשלוש מסכות ביום ומעלה.

מהנתונים עולה תמונה מדאיגה כי בעוד שהמלצתם הרווחת של המומחים היא החלפת מסכה חד-פעמית פעם בשעתיים, מעל 90% מהציבור מחליפים מסכות בתדירות נמוכה הרבה יותר, אם בכלל. הסכנה הטמונה באי-החלפת מסכות היא העובדה שהמסכות החד פעמיות הסטנדרטיות הופכות למצע גידול לחיידקים ולווירוסים. כך, למעשה, "כאשר אדם שלבש את אותה מסכה מספר שעות ברצף מוריד את המסכה, המגע בחלקה החיצוני של המסכה חושף אותו להדבקה בקורונה ובשלל חיידקים ונגיפים אחרים" מבהירים עורכי הסקר.

עוד נשאלו משתמשי המסכות החד-פעמיות לגבי ההוצאה החודשית של משק הבית שלהם על מסכות. כ 60% מהמשיבים ענו כי הוצאות אלו לא עוברות את רף ה-50 שקלים, בעוד 25% העידו שהוצאות אלו נעות בין 50 ל-100 שקלים כל חודש. ורק פחות מ 10% מהמשיבים העידו כי הם מוציאים יותר מ-100 ₪ בחודש על מסכות חד-פעמיות.

יודגש כי הסקר שפורסם כאמור ב'מעריב' נערך בקרב מדגם מייצג כלל ארצי של תושבים מהמגזר היהודי, בגילאי 18 ומעלה. מבין אלו המשתמשים במסכות חד-פעמיות.

מה אתכם?!, באיזו תדירות אתם מחליפים מסכות?! כתבו לנו בתגובות...

קורונה מסכות סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד