ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"משימה קדושה וחשובה"

ללא תקציב: החלו הדיונים בוועדת סל התרופות

הוועדה התכנסה לישיבה ראשונה על אף שהתקציב לא אושר, כך שלא ברור מהו היקף התקציב העומד לרשותה. יו"ר הוועדה הפרופ' שמר: "מטרתנו למקסם את הבריאות של תושבי ישראל"

ללא תקציב: החלו הדיונים בוועדת סל התרופות
בית מרקחת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בצל המשבר הבריאותי החמור ביותר עמו מתמודדת מדינת ישראל, ועל אף שתקציב המדינה לא אושר כך שלא ברור מהו היקף התקציב שיעמוד לרשותה, החלה הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות והתרופות לשנת 2021 את דיוניה. הישיבה הראשונה התקיימה אתמול (שני) כאשר יו"ר הוועדה, הפרופ' שוקי שמר, מצהיר כי "מטרתנו למקסם את הבריאות של תושבי ישראל".

השנה הוגשו בקשות להרחבת הסל עבור כ-880 תרופות וטכנולוגיות בעלות כוללת של יותר משלושה מיליארד שקל. כמו אשתקד, גם עתה התקציב העומד לרשות הוועדה טרם נקבע סופית, כל עוד לא אושר תקציב המדינה שכידוע נדחה.

פרופ' יהושע (שוקי) שמר, יו"ר הוועדה ומי שהקים את הוועדה לפני כ20 שנה כשהוא מתווה את דרכה, אמר בפתח הישיבה כי: "אנו עומדים בפני משימה קדושה וחשובה מאין כמוה שיש לה נגיעה לכל אחת ואחד מתושבי מדינת ישראל הנדרשים לטיפולים רפואיים מכל סוג שהוא. ועדת הסל עוסקת בנושא שהוא מהמורכבים ביותר במערכת הבריאות. עומדות לפתחה סוגיות הכוללות היבטים רפואיים, אתיים, חברתיים, משפטיים, כלכליים ונוספים - כולם כבדי משקל, ומטרתנו למקסם את הבריאות של תושבי ישראל".

פרופ' שמר הודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כץ, "על האמון שניתן בי להוביל משימה חשובה זו. אני מקווה שיוחלט בהקדם על גובה התקציב שיעמוד לרשות הוועדה. לאור ניסיון ארוך שנים של עבודה עם מרכזת הוועדה ד"ר אסנת לוקסנבורג, אני בטוח שנצליח, יחד עם חברי הוועדה, להביא לתוצאה מיטבית".

זו גם השנה השנייה ליוזמה המזמינה מטופלים מהציבור הרחב, במסגרת פיילוט, למסור את חוות דעתם ואת התנסותם בטיפולים המועמדים לסל, לרבות התייחסות לתופעות הלוואי, השפעת הטיפול על תסמינים פיזיים ונפשיים ועל איכות החיים, יתרונות וחסרונות הטיפול, השפעה על השימוש בשירותי בריאות כמו מספר ותכיפות הפניות לרופאים ואשפוזים, והשפעת הטיפול בהיבט הכלכלי וחברתי. עד כה התקבלו כבר 86 התייחסות של מטופלים במחלות השונות. התייחסויות המטופלים ייסקרו, יעובדו ויוצגו בפני הוועדה הציבורית כחלק מחומר הרקע לדיוניה. 

בראשות הוועדה עומד היו"ר פרופ' יהושע (שוקי) שמר, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים ויו"ר המועצה המנהלית של בנק ישראל, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל  מכבי שירותי בריאות וקצין רפואה ראשי, והיו"ר הראשון של הועדה הציבורית להרחבת הסל. ד"ר אסנת לוקסנבורג, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות הרפואיות, המידע והמחקר במשרד הבריאות, משמשת כמרכזת הוועדה מאז הקמתה. אגב, לאחר מספר שנים שבהן היה נציג חרדי בוועדה (הרב אברהם מנלה, יו"ר הח"ק ת"א), השנה אין נציג חרדי בין חברי הוועדה. 

סל התרופות שוקי שמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד