ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"עושים הרבה בדיקות"

גרוטו לאשר: "הירידה בתחלואה במגזר החרדי גדולה מאוד" • צפו

סוער בוועדת חוקה, יושב ראש הוועדה יעקב אשר תקף את פרופ' גרוטו: "דרשנו שההחלטה להסיר את הסגרים מהאזורים שהפכו ל'כתומים' תהיה עוד היום ולא תתמהמה" | המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "עד יום חמישי לא תהיה אף עיר אדומה אם זה ימשיך בקצב הנוכחי"

גרוטו לאשר: "הירידה בתחלואה במגזר החרדי גדולה מאוד" • צפו
פרופ' איתמר גרוטו צילום: פלאש 90

הרוחות סערו היום (שלישי) בוועדת החוקה, כאשר יושב ראש הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר התעמת עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו.

"אני מקווה שההחלטה להסיר את הסגרים מהאזורים שהפכו ל'כתומים' תהיה עוד היום ולא תתמהמה, הכנסנו בחוק שוועדת השרים תבטל את ההכרזה על אזור מוגבל ברגע שיש שינוי נסיבות לכן אני קורא מכאן לחברי הקבינט לעשות זאת מיידית. גם ברכסים גררו רגלים. זה משפיע על רמת האמון שאם הסרת ההגבלה מוצדקת לפי הפרמטרים המקצועיים, למה שיגררו רגלים?" תמה אשר.

פרופ' איתמר גרוטו, התגונן והשיב כי המגבלות שהושתו על ערים עם תחלואה גבוהה היו עוד קודם תכנית הרמזור: "התקנות לאזורים מוגבלים לא קשורות בהכרח לתכנית הרמזור, בה אנחנו רוצים להגדיר את אותם אזורים שנשארו אדומים. עוד לפני הרמזור היה לנו מודל השוואתי לערים אדומות ולכשנכנסה תכנית הרמזור, לקחנו ערים באזורים אדומים ומגדירים פקטורים יותר חמורים שעיר צריכה להיות בציון מסוים לפחות 5 ימים,  מתוך 7 ימים האחרונים וכתוצאה יש מצב שנכנסו מספר ישובים שהתאימו לכך בשבוע שעבר, לכן הוצאנו חלק ישובים ויש הצעה שמונחת על שולחן השרים להסיר את מרבית הישובים שהוכרזו והעניין יסתיים עד רביעי בלילה".

עוד הוסיף גרוטו כי "ועדת השרים צפויה להסיר עוד היום את המגבלות ממרבית הישובים שהוגדרו אזור מוגבל; דנים במודל חדש שישמש לקביעת אזורים מוגבלים במקום תכנית הרמזור כרגע הכלי כולל אזור אדום או לא אדום לאזור מוגבל ואחת הבעיות היא שהתכנית מגיבה מהר מדי- מכניסה מהר מדי לרמזור ומוציאה ממנו ולכן אנחנו דנים בגיבוש מודל אחר שישמש לאזורים מוגבלים מכאן ואילך". 

"מתווה החתונות הקיים כיום הוא אידיוטי, ביקשתי להגדיל ל-40 איש, זה מתווה מצוצמם שאין שום סיבה לא לאשר אותו", הוסיף אשר לתקוף. בתגובה אמר גרוטו "יש מגמת שיפור בכל המקומות. עד יום חמישי לא תהיה אף עיר אדומה אם זה ימשיך בקצב הנוכחי. יש פחות בדיקות כי היענות הציבור ירדה. השבוע נוציא הוראה שכל אדם שרוצה - יוכל להיבדק גם ללא הפנייה".

לצד זה ציין גרוטו, כי "הירידה בתחלואה במגזר החרדי גדולה מאוד, מדובר בירידה של עשרות אחוזים. ומנגד הירידה בכמות הבדיקות מינורית, החרדים עושים הרבה בדיקות וזה טוב מאוד".

יעקב אשר איתמר גרוטו ועדת החוקה קורונה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד