ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נערכים לחורף חם

אדלשטיין: השנה יחוסנו לשפעת פי 2 מאשתקד

שר הבריאות חנך חדרי ניתוח בבית החולים פוריה בטבריה ועידכן כי השנה, בשל ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, משרד הבריאות רכש כ 4.2 מיליון חיסוני שפעת: "לא יהיה מי שירצה להתחסן ולא יהיה לו" • עוד גילה: פועלים להגדלת הקנסות

אדלשטיין: השנה יחוסנו לשפעת פי 2 מאשתקד
יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא יהיה מי שריצה להתחסן לשפעת - ולא יהיה לו חיסון", כך אמר היום (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין בבית החולים פדה פוריה בטבריה, שם חנך היום חדרי ניתוח חדשים. השר גילה כי השנה רכשה מערכת הבריאות חיסונים בכמות כפולה מזו שנרכשה אשתקד. 

ה‎שר אדלשטיין חנך שלושה חדרי ניתוח חדשים במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה. בדבריו בישר על רכש חיסוני השפעת הקיימים: בשנה שעברה, קופות החולים ומשרד הבריאות רכשו כ 2.5 מיליון חיסונים. ‎השנה, בשל ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, משרד הבריאות רכש כ 4.2 מיליון חיסוני שפעת.

‎לדברי השר, עד כה הגיעו לישראל כחצי מיליון חיסונים באמצעות משאף ועוד כחצי מיליון זריקות. בשבוע הבא צפויים להגיע כ 200 אלף נוספים. בהתאם לקצב הייצור של המפעלים בחו"ל. אדלשטיין בישר כי הצפי הוא שבמהלך החודש וחצי הקרובים, הערכה עד סוף 2020 כל ה 4.2 מיליון יגיעו ויחוסנו (כמובן תלוי גם בהיענות הציבור).

"המטרה", אמר השר, "שכל מי שירצה להתחסן יוכל לעשות זאת שלא יהיה אזרח אחד שירצה להתחסן ולא יהיה לו".

‎בנוסף אדלשטיין בישר כי משרד הבריאות יתקצב בחמישה מיליון שקלים מכון לצינתורים בבית החולים.

‎בנוגע להפרות ההנחיות אמר השר אדלשטיין: ‎"נגיף הקורונה הוא לא רוכב אופניים. הוא יכול לעלות מהר בדיוק כמו שיורד מהר, אם נשבר ואם לא נדע לאכוף. יש פער בין ההחלטות הזהירות של קבינט הקורונה לבין מה שקורה בשטח, של הפרת הנחיות מצד מוסדות חינוך ועסקים. לכן, נביא לקבינט הקורונה הצעה להגדלת הקנסות באופן מחמיר. אי אפשר שמי שצדיק רע לו והאחרים טוב להם".

 

בית חולים פוריה שפעת חיסון נגד שפעת יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד