י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אל תפחדו מהביורוקרטיה

רוצים לעשות עסקים בדובאי? קבלו את המדריך המלא

דובאי רוצה סייבר ישראלי: "הממשלה החליטה שתוך חמש שנים - יותר מ 75% מהעסקים יעברו דיגיטציה • רוב השירותים הממשלתיים בדובאי הם כבר דיגיטליים • אנשי הסייבר ובעיקר בעלי רקע ביטחוני נחשקים בדובאי • וגם, הטיפים שאתם חייבים להכיר בעסקים עם דובאי: למשל, אל תצליבו רגליים

רוצים לעשות עסקים בדובאי? קבלו את המדריך המלא
pixabay

מקס פרלין עם הטיפים שהכי חשוב שתדעו אם אתם רוצים להיכנס לעסקים טכנולוגיים בדובאי. פרלין, יהודי מרוסיה שעבר לדובאי הוא מנהל הפעילות של אקיטה, חברת סייבר ישראלית שהחלה לפעול בדובאי ולא נעים לומר אך מאז הקורונה זוכה להתעניינות מוגברת. אקיטה היא סטארט-אפ הישראלי לאבטחת מידע שיודע לשמור על פרטיות עובדי התאגיד ועל המידע של מקום העבודה במקביל - מציאות שעד היום לא הייתה קיימת שכן בזמן שעובדי התאגיד גולשים מהבית ברשת מקום העבודה, נאסף גם המידע הפרטי שלהם.  אלו הדברים שאתם צריכים לדעת:

תושבי דובאי מאופיינים בסובלנות רבה ובשמירת חוק שהם מבטאים בחיי היומיום כדי להדגים את ערכי איחוד האמירויות הערביות לעסקים בינלאומיים. אגב, בית הכנסת הרשמי הראשון של איחוד האמירויות אמור להסתיים עד שנת 2022 באבו דאבי והוא כבר בבנייה יכול להמחיש את הנכונות של דובאי למשוך ולהכיל את כל התרבויות. תושבי דובאי מעריכים הצלחות עסקיות ואין זה סביר שישמעו משפטים המפקפקים בהצלחת עושרו או מכוניתו של האדם ובדרך בה השיג אותם. "אם למישהו יש עסק לא תשמע משפט כמו – "מעניין איך הוא מימן את זה", הוא אומר.

ביורוקרטיה - אל תפחד ממנה, בדובאי זו לא מילה גזה אלא כלי יעיל: לממשלה יש אינטרס ישיר שהביורוקרטיה תהיה יעילה ותיתן מענה חכם. וזה משתלם - כשהגיע וירוס הקורונה והוטלו מגבלות על עסקים, הממשלה ידעה להגיב ולהתמודד עם בעלי העסקים.

 סבלנות וסובלנות: מאפיינים את תושבי דובאי ובעיקר את הזירה הכלכלית. הישראלים אוהבים למהר, לקצר אפילו במילים, לדחוף ולהגביר את הקצב. היתרון בסבלנות שמאופיינת בדובאי / איחוד האמירויות הערביות הוא בכך שהיא מאפשרת השתלבות עסקית מדויקת ולא מלחיצה

כל עסק - זקוק לרישוי: כחלק מהאסטרטגיה הממשלתית של דובאי שהוכרזה רק לאחרונה ובה דובאי מבקשת להפוך את מרבית העסקים לדיגיטליים תוך 5 שנים - כיום ניתן להקים עסק ולקבל רישוי פשוט באמצעות האינטרנט.

מרכזי מו"פ - האם כדאי לחברה ישראלית לפתוח חברה חדשה באבו דאבי או דובאי ולפעול באמצעות ישות חדשה? אם אתה רוצה לעשות עסקים באיחוד האמירויות בוודאי בתחום הטכנולוגיה מומלץ לפתוח חברה כאן ואפילו לפתוח כאן מרכזי מחקר ופיתוח. מכיוון שחברות באיחוד האמירויות לא משלמות מס הכנסה אלא רק 5% ממכירותיהן + כמה אלפי דולרים קבועים מדי שנה עבור הרישיון -. כלומר, אם ברצונך להשקיע את ההכנסה בחזרה יתכן שיהיה לך יותר כסף לעשות זאת. כדי ליהנות מהטבה זו עליך להיות בעל ישות מקומית ולפתוח כמובן חשבון בנק.

כבדו מסורות ומנהגים מקומיים: דוגמא קטנה - אל תשבו עם הרגליים מתוחות יחד: אם אתם יושבים בצורה זו, זו הדרך לחסל את העסקה, זוהי סוג של ישיבה שנחשבת לעלבון מכיוון שסוליית הנעל פונה למישהו ושם אין דבר מעליב יותר מלהראות למישהו את סוליית הנעל.

חברות אינן חייבות לציית לחוקים האיסלאמיים - חברות רבות חוששות כי יצטרכו לעמוד במגבלות האיסלאם אם יש למשל מחלוקת משפטית. התקנות והחוקים האזרחיים המקומיים מחמירים אך הקהילה העסקית נהנת מחוקים אחרים. גם בדובאי ובאבו דאבי קיימים "אזורים חופשיים" פיננסיים מיוחדים שבהם בתי המשפט פועלים לפי חוקי המערב בכל הקשור לעסקים.. יתר על כן - כשאתם פותחים חברה כל שאתם צריכים לעשות זה להצהיר בכתב שהחברה פועלת לפי מערכת המשפט הבריטית.

מגדר ועסקים: עסקים - זה מה שמעניין את דובאי. תושבי דובאי מכבדים נשים וכל מה שקשור לעסקים זוכה להמון כבוד. כך למשל מקצוע ההוראה נתפס כחשוב ומאוד מכובד כי הוא סולל את הדרך לביזנס. אם אתן נשות עסקים דובאי היא קרקע פוריה עבורכן.

התחומים הנחשקים: אבטחת הסייבר היא תחום נחשק באיחוד האמירויות הערביות. אופן העבודה המרוחק במהלך הקורונה מוסיף גם את הצורך בהגנה מאובטחת על מקומות העבודה הפרטיים כשעובדים מרחוק . המזומן הרב שזרם פה והמרוץ לדיגיטיזציה הפכו את הפינטק לתחום סופר נחשק ובמקביל המרוץ לגורדי שחקים יצר השקעות בתחום האדריטק (אדריכלות וטכנולוגיה) אם תקישו מונח זה בגוגל לא תמצאו אותו אך בדובאי רק לאחרונה השקיעו בקטגוריה מעל מיליארד ש"ח.

לאור אלו, הצורך להפוך את פעילות התשלומים לדיגיטלית והצורך באבטחה של בניינים חכמים הפכו את תחום הסייבר לקטגוריה החשובה ביותר שכן ידה בכל. ואם כבר סייבר אז התעדוף הוא לחברות עם רקע טכנולוגי מצה"ל.

דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד