י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשיחה לבני ישיבות

אביו של ראש הישיבה התריע: החיסונים מסוכנים, הדור החמישי מאיים על עתיד היהדות

הגאון הרב יואב אלון ששימש בעבר מדען בכיר בתעשייה הביטחונית מזהיר מפני הנתונים הרשמיים המתפרסמים, כמו כן מזהיר אביו של ראש הישיבה כי פריסת ה-G5 צריכה להיעצר לפחות בריכוזים החרדיים. הרב אלון מזהיר מפני שואה שתכחיד את היהדות, וסבור כי חלק מהמסקנות העולות מדבריו, זה שהציבור צריך לחדול מהלשנות הדדיות • צפו

אביו של ראש הישיבה התריע: החיסונים מסוכנים, הדור החמישי מאיים על עתיד היהדות
הרב יואב אלון צילום: בחדרי חרדים

הגאון הרב יואב אלון מרחובות, אביו של ראש ישיבת מיר-ברכפלד הגאון הרב נועם אלון, מסר השבוע שיחה, בה השמיע דברים חריפים ומפתיעים במיוחד בנושא הקורונה. מצפייה בדבריו עולה כי רב הנסתר על הגלוי בטענותיו, ועולה מהם התחושה הברורה כי הרב אלון סבור כי לא כל מה שהכרתם ושמעתם על הקורונה הוא נכון. בתוך דבריו משתמש הרב אלון בטענות חריפות ומגוונות שקשה להישאר מולם שווה נפש מבלי לעצור לחשיבה משנית על הדברים.

דבריו של הגאון הרב אלון מפתיעים ביותר דווקא לאור עברו כאיש מדע מובהק הרחוק מכל תאוריה קונספירטיבית. הרב אלון שימש קודם חזרתו בתשובה, כמדען התעשייה הביטחונית, הוא מחזיק בתואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ובתואר שני ודוקטורט בפיזיקה של חלקיקים יסודיים ממכון וויצמן. מה שרק מגביר את הצורך לבדוק ולבחון אחר אמיתות הדברים.

אתחיל ברשימה של טענות שהם בעצם מדגם של טענות, סביבם תיסוב השיחה הזאת, ישנה טענה כי נתוני הממשלה בקשר לענייני  הקורונה, כמו מספר המתים או אמצעי הזהירות הנדרשים - הם שקריים, וכן הנתונים של ארוגני הבריאות העולמי, שגם הם שקריים. ישנם טענות שהחיסונים שמכינים בתקופה זו מפני הקורונה מאוד מאוד מסוכנים, וכי אסור להתקרב אליהם.

כמו כן נשמעים בתקופה זו טענות כי ה-G5, הדור החמישי של האינטרנט הסלולרי המהיר, מאוד מסוכן - הן מבחינת עוצמת הקרינה שיש בתפעול הרגיל של זה, והן בגלל הטענות שהמערכת הזו יכולה בקלות רבה להפוך לאמצעי לחימה שיכול לעקוב ולפגוע או אפילו לחסל אנשים. חלק מהטענות מצביעות על כך שבמקומות שיופעל בהם ה-G5  ייפגעו שם יותר אנשים בעקבות ריסוק מערכת החיסון, במקרה שיופץ שם נגיף חדש או ישן, בממדים של עשרות אלפים ויותר.

אני מכנה את זה שוב ושוב כ'טענות'. למה אני מתכוון?

כבר לפני כשנה התחלתי לשמוע טענות מהסוג הזה. זה התחיל לגבי ה-G5, בדקתי מאז את הטענות, קראתי חומר רב בנושא ויצרתי קשר עם הגורמים שמובילים את הטענה הזו, ביניהם הרב דניאל עשור (עימו חיברתי חוברת מיוחדת על נכונות הדברים בנושא ה-G5 והחיסונים). שוחחתי הרבה גם עם הרב יובל עובדיה, ועם די הרבה אנשים במגזר החרדי שנחשפו לעניינים האלה. השתדלתי לבדוק את הדברים גם בעקיפין, במצבים שלא יכולתי לבדוק בעצמי, וקראתי גם את הטענות ההפוכות של אלו שטוענים שהדברים אינם נכונים. הלכתי לשמוע גם מומחים מהציבור החילוני, אנשים כמו עו"ד שי דנון או גיא טל שנלחמים בנושאים האלה.

בסופו של דבר הגעתי למסקנה שעל סמך בדיקת הנתונים, אני באופן אישי יכול לקבוע שחלק מהדברים הם בחזקת וודאיים וברורים לגמרי. על חלק מהדברים צריכים לחשוש מהם, אבל עדיין צריך בדיקה.

סתימת הפיות בנושא – תמוהה מאוד

נתקלתי הרבה מאוד בתופעה מאוד לא נעימה של סתימות פיות. יש הרבה שיטות לעשות את זה, אחת מהן זה לומר ש'השם יעזור', או לחילופין לכנות את הטענות כ'קונספירטיביות' - כביכול מי שטוען אותם מדמיין דברים. יש עוד שיטה איך לסתום את הפה וזה לכנות את משמיעי אותם הטענות שהם 'מכחישי קורונה'. וזה מאוד מסוכן כביכול להכחיש את הקורונה. אחר כך אנשים עוד עלולים לזלזל ולגרום לתמותה המונית.

חשש אמיתי לשואה איומה

אני מאוד תמה על זה, וכי בגלל שאתה קורא לי קונספירטור או מכחיש קורונה, מותר לך לא לחשוש שאתה בעצם מכחיש שואה?! הרי כאן מדובר בטענות מאוד חזקות שיתכן ויכולה להתרגש עלינו ממש שואה איומה, לא רק  של תמותה אל גם במובנים של תוכניות לשעבד אותנו וכו', ואין כאן המקום להאריך. גם בשואה של אירופה, כשהתחילו להגיע רסיסי אינפורמציה מה קורה באמת במחנות העבודה, ועד אז אנשים לא האמינו איך יתכן שעם כה תרבותי ונאור יכול לרצוח יהודים.

מדהים לראות כמה אנשים בעיקר בחוגים החרדיים כלל לא מודעים לכל הטענות הללו. מעניין גם לראות כמה אנשים שכן הסכימו להטות אוזן ולשמוע הפכו בעצמם לפעילים במערכה. לשמחתי אני אחד מהם. דיברתי הרבה עם רבנים, ביניהם אף חשובים ביותר, דיברתי עם עסקני ציבור, חברי כנסת ויועצים רפואיים. מעניין לתאר את התגובות ששמעתי. תגובה אחת ששמעתי: "שטויות ואין בכלל צד כזה". מעניין כמה זמן הם הקדישו לבדיקת הטענות הללו.

אני רוצה לענות לאותם האנשים: אולי הדברים נשמעים לכם הזויים, אבל עד כמה שידוע לי לקודשא בריך הוא יש את היכולת להביא עלינו סכנה נוראית באופן שזה ייראה לאנשים הזוי לגמרי, אז לא צריך להתייחס לזה. ואולי זה גופא הניסיון שלנון עכשיו – שאנשים לא מתייחסים לדברים.

תגובה אחרת ששמעתי : אתה צודק. יכול להיות שאתה צודק, זה נראה סביר. יש כאלה אף שאמרו  שהם מכירים את העניינים האלה בוודאי שזה כך, אבל אין מה לעשות ורק הקב"ה יכול לטפל בזה.

לעניות דעתי התשובה לכך היא, שנכון אמנם שרק הקב"ה יכול לטפל אבל במקום שיש שריפה אם יש לך את האפשרות לקחת כמה דליי מים ולכבות את השריפה, אז הקב"ה מצפה ממך שתעשה את זה. ואלה שטוענים שאין מה לעשות רק להתפלל לקב"ה, כי איזה דליי מים אפשר כאן לשפוך, מה ניתם לעשות כאן להצלה?

החיסונים – הסכנה הגדולה ביותר

לדעתי התפקיד שלנו קודם כל לפרסם את הנתונים האלה שיגיעו לאזניהם לגדולי התורה ולעסקנים המובילים בכל הדרגים. תשאלו מה הם יכולים לעשות?! הם יכולים להתחיל לדבר ולהזהיר מהחיסונים של הקורונה. מדובר בחיסונים מאוד מסוכנים, ולא אכנס כעת לפירוט, אבל הצד שכנגד מתחיל הפעיל לחץ פסיכולוגי נוראי שהתרופה שלנו זה החיסונים, ושהתקווה צריכה להיות שנקבל אותם בזמן. כדי שכשזה יגיע נרוץ לקבל את זה, ואז זה כבר יהיה מאוחר להתגבר על זה. צריכים כבר עכשיו את ההסברה שחייבים להימנע מזה.

למנוע את פריסת ה-G5 בריכוזים החרדיים

עוד דבר שהם יכולים לפעול: למנוע את פריסת מערכות ה-G5. אנחנו הרי לא צריכים את זה, מדוע לעשות את זה אצלנו? צריכים להבין שבסופו של דבר סביר ביותר שהמקומות שבהם המערכות ייפרסו, הם יהיו המקומות שיספגו את המהלומה העיקרית. דרך אגב, בפריצת מגיפת הקורונה היו טענות חזקות שבאותם אזורים שבהם כבר הייתה תשתית של ה-G5 הם נפגעו במכה הראשונה באופן החזק ביותר. זה כל החוף המזרחי של ארצות הברית, חלקים בחוף המערבי, וגם בווהאן עצמה בסין ששם זה היה המקום הראשון שהותקן ה-G5 ועוד.

דבר נוסף, כמובן שצריכים לזעוק לקב"ה שיציל אותנו ולקיים עצרות תפילה. אבל איך נזעק אליו אם אין לציבור מושג מה קורה בכלל ופשוט מתעלמים מזה.

נקודה נוספת זה שמקבלי ההחלטות בציבור החרדי, יתייחסו לנתונים האלה של הקורונה שמגיעים על ידי הממשלה ומשרד הבריאות בארץ ומשרד הבריאות העולמי לפי הפרופורציה הנכונה. אם אנחנו באמת מבינים שהכל כאן מפוברק ומגמתי, ויש פה מחשבות זדון, אז הנתונים האלה ממילא לא חייבין להיות נכונים ולפעמים אפילו הפוכים. לפעמים אומרים לך שחשוב שתלבש מסיכה ומסתבר בסוף שהמסכה יותר מזיקה ממה שהיא מועילה, כמו שדיבר על כך הגרמ"ש קליין.

ואם כך מתייחסים לנתונים אז יש לנו הבנה לגמרי אחרת לגבי השאלה האם לפתוח את בתי הכנסת והכוללים ואת תלמודי התורה והישיבות. מתוך הבנה שרוב העניינים הבריאותיים שמעוררים עליהם מדוע הם צריכים להיות סגורים, הם בלוף אחד גדול.

להימנע מהלשנות ומחלוקות על מי שלא שומר על ההנחיות

כמו כן חשוב מאוד לנצל את המידע הזה כדי להבין שבינינו לבין עצמנו צריך לעשות שלום. ולמרות שאתה למשל חושב שצריך לשים מסיכה, וחברך חושב שלא צריך מסיכה, לכל אחד יש את הנתונים שלו, אז בוודאי שלא להלשין, אבל גם לא להתייחס כאל רודף לכל מי שלא עושה בדיוק את כל דקדוקי השמירה שאתה עושה.

נקודה נוספת שרציתי להביא כעניין למחשבה. נניח שהדברים שאני אומר כעת נכונים בחמישים אחוז, והסיכוי שהם לא נכונים גם כן חמישים אחוז, אז אני שומע מאנשים את הטענה שכיוון שיש אומרים ככה ויש אומרים ככה אני לא רוצה להכניס את ראשי למחלוקת, וזה כבר לא לטפל בזה וכו', נדמה לי שזו טעות גדולה. כשמחשבים חשבונות של אחוזים לא צריך רק לקבוע את האחוז של כל צד אלא גם את הנזק שיכול להיגרם בכל צד. וכאן זה ברור שאם אכן הטענות האלה הם נכונות – בחמישים האחוזים האלה, התעלמות מהם זה נזק בהיקף של שואה וכיליון של כל התרבות היהודית. לעומת זאת אם הכל מצוץ מהאצבע וזה לא נכון אז אנחנו עוררנו דברים דמיוניים ובזבזנו זמן וגרמנו להפחדה של הציבור, אבל כל זה לא מגיע לקרסוליו של הצד השני.

כאן אנחנו מגיעים לשאלת השאלות. תגידו לי אז מה בעצם אתה אומר, אתה טוען שכל הסיפור הזה של הקורונה זה לא איזה שהיא תאונה שהייתה או טיפול שלומיאלי במצב, אלא יכול להיות שיש כאן איזו קונספירציה עולמית שאנשים שבזדון מנסים לעשות את כל זה מתוך מניעים שלהם, אז מי האנשים האלה? על מי מדובר? מה המגמות שלהם? מה הם רוצים מאיתנו. נדמה לי שכאן אנחנו צריכים לעצור מהסיבה הבאה: אם נתחיל בשיחה של כמה דקות להסביר מה באמת קורה כאן, הדברים יישמעו לכם באמת באמת הזויים, אבל מה לעשות, אחרי שאתה בודק אותם אתה רואה שמה שנשמע הזוי זה בעצם מה שנכון.

אפשר עכשיו להסתכל על העניינים ככה: נותנים לנו מספרים. בישראל יש היום בערך 2,200 מתים מתחילת הקורונה. המספרים הללו הם בוודאי ובוודאי מפוברקים. זה ידוע לגמרי שההוראות בארץ ובעולם שמי שנפטר ממחלת הסרטן ל"ע אבל גם נמצא אצלו הקורונה, נרשם בתיקים כמו שמת ממגיפת הקורונה, ואם לא נבדק ולא נמצא אצלו נגיף הקורונה אבל יש חשש שבאמת היה לו קורונה אז גם כן צריכים לכתוב בתיק שהוא נפטר מקורונה. זאת אומרת שרובא דרובא של האנשים לא מתו בכלל מקורונה אלא עם קורונה. אז בנוסף לזה שהמספר הוא הרבה יותר קטן גם ההתייחסות לאלה שכן נפגעו מקורונה, האם אפשר באמת לומר שהם מתו מקורונה?!". דברי הרב.

הרב אלון דור חמישי חיסונים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 201 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד