י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הקרינה חום אנושי"

יועצת ראש הממשלה הלכה לעולמה בגיל 53

היום הלכה לעולמה בגיל 53 בלבד, ד"ר גבריאלה ברזין ע"ה, מי שכיהנה כיועצת ראש הממשלה נתניהו לענייני תפוצות וקשרי חוץ. נתניהו ספד לה וציין כי היא "קידמה מחקרים על יהדות ספרד והמזרח" וכן היתה דמות ש"האירה פנים לכל אדם, והקרינה חום אנושי"

יועצת ראש הממשלה הלכה לעולמה בגיל 53
נר דולק. אילוסטרציה צילום: unsplash

בגיל 53 הלכה לעולמה לאחר מחלה, ד"ר גבריאלה ברזין, בוגרת אוניברסיטת הרווארד, שכיהנה כיועצת ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תפוצות יהודיות וקשרי חוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לה בפוסט ארוך פרסם בדף הפייסבוק שלו: "אני מבקש להביע את כאבי העמוק על פטירתה בלא עת של יועצת ראש הממשלה לענייני תפוצות יהודיות וקשרי חוץ, ד"ר גבריאלה ברזין ז"ל. פגשתי את גבריאלה לפני שנתיים, והתרשמתי מיד מעומק אישיותה ומרוחב דעתה. מעטים האנשים שפגשתי במהלך השנים, שהותירו בי רושם כה עז בזכות עוצמת מחויבותם לעמנו והיקף ידיעותיהם את תולדותינו. גבריאלה הביאה לפגישתנו את ספרו של שטפן צווייג, 'העולם של אתמול', והפנתה את תשומת לבי לתיאוריו של צווייג את פגישותיו הבלתי-נשכחות עם בנימין זאב הרצל. מעת לעת היא הציגה לי מחקרים מאלפים על יהדות ספרד והמזרח. הכל נעשה בחן וברגישות המיוחדים לה".

עוד כתב ראש הממשלה: "גבריאלה התמחתה בפילוסופיה יהודית ומוסלמית, וקיבלה תואר 'דוקטור' מאוניברסיטת הרווארד. היא הרצתה וכתבה על הפילוסופיה היהודית בימי-הביניים, ובמקביל ביקשה לעסוק בשליחות ציבורית. אהבת הארץ ולהט ציוני כיוונו את דרכה. היא האירה פנים לכל אדם, והקרינה חום אנושי".

"בחודשים שבהם שימשה גבריאלה כיועצת במשרד ראש הממשלה היא קידמה נושאים חשובים. התעקשותה למלא את שליחותה על הצד הטוב ביותר, בתקופת מחלתה הקשה, הרשימה את כל סובביה. תנחומיי הכנים מסורים לבעלה של גבריאלה, איציק, לבנות דניאלה, הודיה ומיכל, להורים מימי ויוסף אלגרבלי, ולכל בני המשפחה. יהי זכרה ברוך".

יועצת ראש הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד