ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת החורף והשפעת

גמזו משנה מדיניות ומכריז: בדיקה ללא הפניה

פרופ' רוני גמזו הכריז על שינוי במדיניות וקורא לכל אזרח לערוך בדיקת קורונה בקופת החולים בלי צורך בהפניה מרופא המשפחה | כמו כן טוען הפרויקטור כי "היום הקנסות לא יוצרים הרתעה"

גמזו משנה מדיניות ומכריז: בדיקה ללא הפניה
בדיקות במתחם הת"ת צילום: חיים טוויטו

מחשבים מסלול מחדש: הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו הכריז היום (שלישי) על שינוי משמעותי במדיניות במערכת הבריאות והודיע כי בימים הקרובים יתאפשר לכל אזרח לערוך בדיקת קורונה על פי רצונו, והוא לא יזקק לשם כך להפניה מרופא המשפחה שלו. "קיבלנו החלטה על דיגום חופשי בכל המגינה, בקופות החולים, בלי צורך בהפניה" הצהיר גמזו וגילה כי "קופות החולים ערוכות לכך", בכך דחה את הביקורת שנשמעה לפיה קופות החולים לא ערוכות להתנפלות המונית על מרכזי הבדיקות.

בהקשר לאכיפה במרחב הציבורי נשמע גמזו תוקפני ואמר כי "היום הקנסות לא יוצרים הרתעה. אנחנו מסוכמים עם משרד הבטחון פנים להגדיל קנסות". לצד הגדלת הקנסות הצהיר גמזו גם על אכיפה במישור הפלילי. "ניצור נתיב לאכיפה פלילית אפקטיבית", כלומר, "מפרי ההנחיות לא רק ידרשו לשלם קנס, אליו יש כאלו הנערכים מראש, עורכי שמחות למשל שלוקחים בחשבון עלות נוספת של 5,000 שקלים, אלא אלו יסתכנו בחקירה ובהעמדה לדין".

בקשר למדיניות הסגרים הסביר גמזו כי "המשכנו את הסגר בעוד מספר ימים בערים האדומות, חשבנו שכך נכון לנהל את הסגר". גמזו סיים בשאיפה שהצעדים שנקטה הממשלה יביאו להקטנה משמעותית בתחלואה. "אני רוצה לראות את כל המדינה בפחות מ5% בדיקות חיוביות", אמר הממונה שעל פי פרסומים אמור לעזוב את תפקידו בעוד עשרה ימים.

 

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד