י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשבים מסלול

הסבת מקצוע: המשפטנים שמבקשים ללמוד סיעוד

ראש החוג לסיעוד באוניברסיטת תל-אביב, ד"ר מיכל יצחקי, מספרת על תופעה בה אקדמאים שהתחילו את לימודיהם בתחומי המשפטים, התקשורת, הפסיכולוגיה, ביצעו הסבה לסיעוד

הסבת מקצוע: המשפטנים שמבקשים ללמוד סיעוד
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

רופא משפחה במקום עו"ד: אקדמאים שהחלו ללמוד מגוון מקצועות חופשיים עורכים הסבת מקצוע ופונים ללמוד את מקצועות הסיעוד, כך סיפרה ראש החוג לסיעוד באוניברסיטת תל-אביב, ד"ר מיכל יצחקי, בראיון לערוץ 7.

"הקורונה העמידה את האחים והאחיות בחזית המאבק", סיפרה יצחקי, "הציבור נחשף לאחריות הכרוכה במקצוע שמשלב טיפול במצבים חריפים וממושכים, קידום בריאות, שיקום וסיוע בהתמודדות עם חולי. השנה מספר הסטודנטים שנרשמו לתכנית להסבת אקדמאים הכפיל את עצמו לעומת השנה שעברה, ועומד על 90".

יצחקי נשאלה מה גורם לאנשים עם תואר בתחום המשפטים והעסקים לעשות הסבה לסיעוד, והשיבה כי ''מעבר לביטחון התעסוקתי, אנשים עושים חישוב מסלול מחדש ומבינים שמדובר בתחום מרתק עם עבודה מובטחת בסיום הלימודים. חלקם מגיעים בעקבות סיפור אישי, כגון מחלה של קרוב משפחה ואחרים, שלא מצאו עבודה או פוטרו בעקבות הקורונה, מחליטים לעשות שינוי''.

לדבריה לא מדובר בסיעוד במובן הפשוט שלו, אלא הוא נושק למגוון תחומים מקבילים. "העיסוק בסיעוד מאפשר התפתחות מקצועית במגוון תחומים: התחום הקליני מגוון מאד וכולל עבודה בבתי חולים או בקהילה, טיפולי נמרץ, רפואה דחופה, חדרי ניתוח, חדרי לידה, פסיכיאטריה, שיקום ואונקולוגיה. קיים גם תחום של ייעוץ כגון, ייעוץ הנקה, ייעוץ לחולי סוכרת וייעוץ שינה. קיימת אפשרות להתפתח בתחום של מומחיות קלינית, תחום זה מאפשר סמכויות טיפוליות בטיפול כירורגי, טיפול פליאטיבי, נאונטולוגיה (טיפול בפגים) וגריאטריה''.

על השאלה האם לא קיימת רתיעה מעבודה בסיעוד ובמקצועות הרפואה שדורשים עבודה מסביב לשעון ענתה יצחקי כי ''קיימים מספר מסלולי קריירה בתחום הסיעוד. אח או אחות אקדמאים יכולים להתפתח מקצועית ולבחור לעבוד בתחום הקליני, בניהול ובמחקר. העבודה כוללת שימוש בטכנולוגיות לצד שימוש במיומנויות תקשורת, עצמאות טיפולית, אופק לקידום מקצועי וניהולי. לכן, גם כאשר העבודה לא תמיד קלה, תחושת ההגשמה העצמית והשליחות, הסיפוק מהיכולת להקל, לרפא ולסייע - נותנים משמעות גדולה''.

קורונה עובדי סיעוד משפטים עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד