ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נחתתם? לכו להיבדק

נכנס לתוקף: בדיקה סרולוגית תאפשר יציאה מבידוד לבאים מחו"ל

החל מעתה במידה ובוצעה בדיקה סרולוגית, יכול הנבדק לצאת מבידוד גם אם שב מחו"ל. כך על פי הנחייה של משרד הבריאות | מדובר בבשורה משמעותית שכן עד עתה כל השבים ממדינות אדומות נאלצו להיכנס לבידוד למשך שבועיים

נכנס לתוקף: בדיקה סרולוגית תאפשר יציאה מבידוד לבאים מחו"ל
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בדיקה סרולוגית פוטרת מבידוד: על פי הנחיות חדשות שפרסם משרד הבריאות, ניתן לשחרר אדם מבידוד אם התגלה כחיובי בבדיקה סרולוגית (בדיקת נוגדנים) לקורונה. כך גם מי שנחת מחו"ל, יוכל לבצע את הבדיקה ולהיפטר מבידוד.

עד כה, רק מי שהיה חולה מאומת ואז החלים מקורונה – אינו מחויב בבידוד אם נחשף שוב לחולה מאומת. העדכון בהנחיה החדשה הוא שכל אחד שעבר בדיקה סרולוגית ונמצא שיש לו נוגדנים, אף אם לא היה חולה קורונה והחלים, יוכל לצאת מבידוד. ההנחה היא שבמקרה ומתברר שיש לנבדק נוגדנים הוא חלה בעבר והחלים, גם אם לא ידוע לו שהיה חולה.

לאור הביקוש לבדיקות הסרולוגיות, החלו בתי החולים להציע את השירות בעלות של בין 220 ועד 300 ₪ לבדיקה.  "בדיקות כאלה יאפשרו למי שחלה ויש לו נוגדנים להמשיך בשגרה, בין אם לבקר את הסבתא ובין אם לצאת לחו"ל", אמרה פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית חולים שיבא תל השומר, ל'דה מרקר'. "אצלנו יש נוהל לבדוק את העובדים בכל פרק זמן. אם הם חיוביים, זה פוטר אותנו מלהוציא אותם מבידוד אחרי חשיפות. באותה צורה, למשל, אם מורים ומנהלי בית ספר נחשפו לחולה ומתברר שהיו להם נוגדנים – זה צעד גדול קדימה שיאפשר לבית הספר להמשיך לתפקד".

סימן השאלה הגדול הוא נושא משך החסינות מקורונה, נוכח העדויות מישראל ומהעולם שבהם זוהתה תחלואה חוזרת, כלומר - אנשים שהחלימו ונדבקו שוב. רגב יוחאי הבהירה כי כל עוד מזוהים נוגדנים בדם בבדיקה סרולוגית, סביר להניח שהמטופל חסין בפני הדבקה חוזרת. עם זאת, נראה שרמת הנוגדנים אצל הנדבקים יורדת בהדרגה בחודשים שלאחר המחלה – כך שייתכן שיהיה צורך בבדיקות סרולוגיות נוספות לאחר מספר חודשים. "הניסיון שלנו בשיבא הוא שבתוך חמישה חודשים מעט אנשים איבדו (לחלוטין) את הנוגדנים – גם אם היתה ירידה", מסבירה רגב יוחאי.

קורונה חזרה הביתה בדיקה סרולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד