י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השנאה מעוורת

צייץ סרטון מחתונת סאטמר והתקשורת נפלה בפח

סערת חתונת סאטמר עיוורה את עיני העיתונאים, כאשר ציוץ שקרי מחשבון אנונימי המחזיק ב-19 עוקבים בלבד הפיל עשרות עיתונאים ורבבות אמריקנים בפח ההסתה והשנאה. החשבון פרסם תיעוד מחתונה של סאטמר שנחגגה בשנת 2006

צייץ סרטון מחתונת סאטמר והתקשורת נפלה בפח
חתונה לנכד הרבי מסאטמר צילום: אברומי ברגר

חשבון טוויטר אנונימי פרסם סרטון של חתונה ענקית בסאטמר, אלא שהחתונה התרחשה בשנת 2006, והגולשים נפלו.

דיווחים על חתונה גדולה שתוכננה ליום שני בקהילת חסידי סאטמר (מהרי"י) בוויליאמסבורג, הפכו לסערה תקשורתית בסוף השבוע שעבר. מושל ניו יורק אנדרו קואומו אף הנפיק צו מיוחד שמבטל את האירוע בו צפויים היו לחגוג 10,000 חסידים, ומאוחר יותר זו הוגבלה לבני המשפחה בלבד.

חשבון טוויטר עם שם משתמש Satmar Strong (סאטמר חזק) פרסם סרטון של חתונה גדולה בהשתתפות אלפי חסידים שלא עוטים מסכות, במהירות שיא צבר התיעוד אלפי צפיות ועשרות שיתופים. אלא שהוא כאמור לא אמיתי. כך דווח באתר JTA.

בירור קצר העלה כי הסרטון צולם בחתונת נכדו של האדמו"ר מסאטמר בשנת 2006, באופן לא רגיל עיתונאים רבים נפלו בפח ושיתפו את הסרטון, על אף שהחשבון נוצר החודש ומחזיק רק ב-19 עוקבים בלבד, נתון שאמור היה להדליק נורה אדומה, אך בלהט הפרסומים השליליים נגד סאטמר, חגגו שונאי החסידות את פרסום הסרטון כדי לנגח בלי לבדוק קודם.

גולשים רבים דיווחו על הציוץ כי הוא מכיל שקרים, והוא נמחק מאוחר יותר. לחשבון אין ציוצים אחרים. הציוץ והפרסום השקרי כי יהודים חרדים המשיכו להתעלם מהמלצות אנשי משרד הבריאות במהלך המגפה, פגעו מאד ביהודים חרדים שחשים כי הם מטרה נוחה מצד התקשורת שמתעלמת מהופעות מוזיקליות ומהתקהלויות של תושבים רבים ללא שמירת מרחק, רק כי הם לא יהודים.

חסידות סאטמר חתונת סאטמר תעמולה שקרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד