י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבקש דף חדש

ראש העיר התנצל על ההתבטאות כלפי הלווית הרבי

יחסי החרדים עם ראש העיר ניו יורק נמצאים בשפל חסר תקדים. ראש העיר דה בלאזיו עשה חשבון נפש, מתנצל על אופן הדיבור ומבקש לפתוח דף חדש

ראש העיר התנצל על ההתבטאות כלפי הלווית הרבי
הלוויה בווילאמסבורג בניגוד להנחיות צילום: באדיבות המצלם

בצל המתיחות הגואה בין החרדים לרשויות בניו יורק, ראש העיר ביל דה בלאזיו מביע צער על האופן שבו התבטא כלפי הלוויה חסידית גדולה שהתקיימה בראשית ימי המגיפה.

כזכור בחודש ניסן דיווחנו ב'בחדרי חרדים', לאחר הלוויה המונית של האדמו"ר מקאזאלוב זצ"ל ברחובות וויליאמסבורג, דה בלאזיו ביקר בעצמו במקום ופרסם ציוץ בו הוא האשים את כל "הקהילה היהודית". כאשר על הציוץ שלו שפגע במערכת היחסים ההדוקה יחסית בין ראש העיר לקהילה החרדית נמתחה ביקורת רבה.

כעת, כששכונות חרדיות שוב נמנות עם מוקדי הנגיף בעיר ותושבים כועסים על מגבלות שהוטלו על מנת לרסן את התפשטות הנגיף, אומר ראש העיר דה בלאזיו כי הוא מתחרט על שכתב ועל אופן דיבורו.

"אני מסתכל אחורה עכשיו ומבין שהיה ​​צורך בדיאלוג נוסף", אמר דה בלאזיו במהלך מסיבת עיתונאים ביום שלישי. "בהחלט הייתי מתוסכל מאוד כשראיתי קבוצות גדולות של אנשים בחוץ בלי מסכות, אבל אני חושב שיותר טוב שיהיה דיאלוג, ולכן אני בהחלט רוצה להביע את צערי שלא הבנתי איך לעשות זאת טוב יותר".

דבריו הגיעו בתגובה לשיחה שערך עם מנהיגים חרדיים מברוקלין וקווינס ביום שני בלילה, שלדבריו נועדה כ"איפוס" ביחסים בין רשויות העיר לקהילות חרדיות.

דה בלאזיו ציין כי בעבר הביע חרטה על תגובתו להלוויה, אך לדבריו הוא ינסה לשפר את התקשורת עם החרדים בהמשך. "באותו לילה אחד בוויליאמסבורג נתתי לתסכול ולדאגה שלי לחמוק ממני והייתי צריך להיות זהיר יותר בשפה והבעתי את התנצלותי על כך בעבר", אמר דה בלאזיו והוסיף כי "המסקנה מהפגישה הוא יותר דיאלוג. יותר תקשורת היא הדרך קדימה".

ביל דה בלאזיו חרדים ניו יורק ראש עיריית ניו יורק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד