י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האזינו לדבריו

הגרי"א דינר בהתרגשות: אין לנו מושג כמה שכר מקבלים על לבישת המסכה

"אין לנו מושג וערך כמה שכר אנחנו מקבלים על לבישת המסכה, בכמה אגורות קונים שתי מצוות". כך אומר הגרי"א דינר לשומעי שיעורו היומי • האזינו לדבריו

הגרי"א דינר בהתרגשות: אין לנו מושג כמה שכר מקבלים על לבישת המסכה
הגרי"א דינר בשיעור בחצר ביתו צילום: באדיבות המצלם

רב מרכז בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר, עורר בשיעורו היומי המתקיים בימים אלה בחצר ביתו, כמה גדול השכר שאנחנו מקבלים על חבישת המסכה.

הגרי"א הביא אסמכתא מרש"י בפרשת השבוע שכותב כי אפילו שנח השתכר כתוב "ויקח שם ויפת" שרש"י מביא שם בפרק ט' פסוק כג' "על שם שהתאמץ במצווה יותר מיפת", בגלל ששם התאמץ טיפה יותר זכו בניו לטלית של ציצית. התאמץ באותה פעולה שעשה יפת שגם קיבל שכר ככתוב שאחר כמה מאות שנה זכו בניו לקבורה.

הוכיח מכך הגרי"א דינר כי רואים משם שלא רק שעל כל פעולה יש תשלום. על כל התאמצות לפעולה יש תשלום. שאינו דומה מי שעושה את הפעולה למי שעושה אותה וקצת יותר קשה לו ששכרו מרובה יותר.

הרב הוסיף ואמר לשומעי לקחו בהתרגשות: "זה מאוד נוגע לנו, רבותי עכשיו קשה לנו ללמוד עם מסכה, אנחנו יודעים שללמוד עם מסכה זה קשה אבל אין לנו מושג כמה שכר מקבלים על המסכה הזאת. על המסכה שאנחנו לובשים שגדולי ומאורי הדור אומרים לנו להיזהר".

שני דברים, מקיימים כל רגע מצווה בזה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, זו מצווה דאורייתא. הגם שקשה לנו רש"י אומר בפרשת השבוע כי על אותה התאמצות מקבלים הרבה יותר. וכמו שהגאון אומר שעם כמה גרושים אפשר לקנות ציצית ולעשות מצווה. פה גם כן עם כמה אגורות אפשר לקנות מסכה ומקיימים בזה מצווה של 'לא תסורו', לשמוע לגדולי הדור ללבוש מסכה ולקיים בזה מצווה של 'ונשמרתם' ולפום צערא אגרא.

הרב יהודה אריה דינר קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד