י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תנו אור ירוק לכלכלה

מנהלי מרכזי המסחר מציעים: מתווה פתיחת הקניונים

פורום הקניונים ומרכזי המסחר בקריאה לחברי קבינט הקורונה | מנהלי הקניונים ומרכזי המסחר מציעים מתווה פתיחת הקניונים, שיגביל התקהלויות ויעניק סמכויות אכיפה והטלת קנסות לאנשי הביטחון של הקניונים

מנהלי מרכזי המסחר מציעים: מתווה פתיחת הקניונים
קניון. אילוסטרציה צילום: unsplash

פורום הקניונים ומרכזי המסחר, המאגד את הקניונים ומרכזי המסחר המובילים בישראל, יצא אתמול (שלישי) בקמפיין מקיף הקורא לחברי קבינט הקורונה ולמקבלי ההחלטות לקדם את פתיחת המסחר, ולהתיר את פתיחת הקניונים ומרכזי המסחר.

במסגרת הפעילות, פורסמו הבוקר מודעות ראשונות של הפורום בעיתונות היומית והכלכלית, וכן בוצעו פניות ישירות לשרי הקבינט, הכוללות הצעת מתווה מפורט ליציאה מהסגר.

במכתב שנשלח אל חברי קבינט הקורונה מציינים חברי הפורום כי ענף המסחר והקניונים הינו מבין הגלגלים הראשיים המניעים את המשק והכלכלה בישראל ולהשפעתו על הצריכה הפרטית, שמהווה כ- 42% מהתוצר במשק, חשיבות גדולה. על כן, למען הבראת המשק לצד שמירה על הבריאות, יש להשיב את הקניונים ומרכזי המסחר לפעילות תחת הגבלות.

חברי הפורום מציינים, כי דווקא לקניונים ולמרכזי המסחר יש את היכולת להקפיד ולשמור במלואן על הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, ולכן גם לפי נתוני משרד הבריאות, מקרי ההדבקה בקניונים הם מהנמוכים ביותר ביחס למקומות אחרים. מיעוט התפרצות המחלה במרכזי הקניות נובעת בין היתר מיכולת השליטה הגבוהה של הקניונים על מספר המבקרים וכן על הקפדה על ההנחיות לא רק בתוך החנויות, אלה גם במרחב הציבורי.

חברות הקניונים מציעות לחברי קבינט הקורונה מתווה, אשר יחמיר ויקשה את הפיקוח והבקרה על המבקרים בקניונים, לעומת התו הסגול שפורסם בעבר, ובכך יבטיח את השמירה על בריאות המבקרים, והימנעות מהתפרצות חוזרת של המגפה או סגרים נוספים.

בין הצעותיהם: הגבלת וצמצום שעות המסחר; הגבלת התקהלויות ומבקרים לפי שטח הקניון והחנות; פתיחת בשעות ייעודיות ובלעדיות לאוכלוסיות בסיכון גבוהה, שיאפשרו גם להם חווית קניה ובילוי בטוחה; מתן סמכויות אכיפה והטלת קנסות לאנשי הביטחון של הקניונים בגין אי עטית מסיכה או יצירת התקהלות.

קורונה קניון מרכזי קניות מרכז מסחרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד