ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הסקרים יתורגמו בשטח?

רשימה בלי כוכבים ותוכנית מאה ימים: כך בנט מכוון לצמרת

הסתערות על המחנה הלאומי – חוץ ממעריצי רה"מ. רשימה של אנשי עשייה, בלי עסקנים. וקריאת תיגר על מנהיגותו של נתניהו. כך יו"ר ימינה שואף לראשות הממשלה

רשימה בלי כוכבים ותוכנית מאה ימים: כך בנט מכוון לצמרת
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בסוף הקיץ, כאשר "ממשלת החירום להתמודדות עם משבר הקורונה" הייתה על סף פירוק, בנט עוד התנגד לבחירות מוקדמות. עכשיו, כשהכל מסכימים שהממשלה אינה מתפקדת, הוא לא רק חושב שיהיו בחירות אלא גם מתכונן אליהן. עדיין לא מדובר בהקמת מטה או בבחירת שם למפלגה, אבל תוכנית פעולה וכיווני התקדמות בהחלט יש. בנט חש שעוצמת התזוזות כה גדולה, עד כדי כך שהוא נדחף לסיטואציה יותר מאשר מייצר אותה. גם נפשית, הוא מכין את עצמו לאפשרות שהעול הכבד ביותר יונח על כתפיו. כך מפרסם אריאל כהנא ב"ישראל היום"

אם יהיו בחירות - בנט, שקד, סמוטריץ' וכהנא יעשו הכל כדי להעמיד חלופה לליכוד. הם לא יכוונו למעריצים האישיים של נתניהו, שבכל מקרה יצביעו לו. ובכלל, הם ינסו לא לדבר על "כן ביבי, לא ביבי". מבחינתם כניסה לשיח כזה תפגע במסר שהם רוצים להעביר. במקום זאת, הם יציגו ליכוד בגרסה חדשה. נבחרת של אנשי עשייה מכל הקשת של המחנה הלאומי, צעירה יותר, עסקנית פחות, וימנית. מפלגה עממית ובלי כוכבים - לקח מפרשת הימין החדש שהיה מלא בכוכבים וכזכור התרסק בבחירות - כזו שתעורר אצל המסה הגדולה של מצביעי המחנה לאומי, התלבטות של ממש שוב לבחור מחל.

גם על מנדלביט ומשפטי נתניהו יימנע בנט מלדבר ככל שיוכל. הוא לא שינה את דעתו שלנתניהו נעשה עוול, אבל מבין שאם בכך יעסקו הבחירות הבאות, אזי נתניהו שוב ישלוט במסר - והוא, בנט, ייבלע. לכן, במקום להיגרר למגרשים שנוחים לראש הממשלה, בנט יעשה כל שביכולתו כדי לעסוק בנושאים שמטרידים לדעתו את העם.

בנט יציג גם תוכנית 100 ימים - הצעד שמאפיין מפלגות שואפות שלטון. זה כבר שבועות שהוא מגבש את התוכנית עם שורה של צוותי עבודה. על מנת שיהיה לו עצמו מצפן, וגם כדי שהציבור יבין שהוא בא לעבוד ולא רק מחפש את ראשות הממשלה, בנט יציג שורה ארוכה של הצעות, שכותרתן להפוך את הקורונה להזדמנות. אפשר להעריך שה"ניו דיל" של בנט תהיה תוכנית מאוד מדוברת.

נפתלי בנט בחירות מפלגת ימינה ראש הממשלה נתניהו בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד