י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי החלטת בג"ץ

צה"ל אטם את חדרו של רוצח עמית בן יגאל

אחרי החלטת בית המשפט העליון למנוע את הריסת ביתו של המחבל אשר  רצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד, לוחמי צה"ל אטמו הלילה את חדרו של נד'מי אבו-בכר בכפר יעבד, שביצע את הפיגוע | לפני כשבועיים, דחתה נשיאת בית המשפט העליון את בקשת המדינה לקיים דיון נוסף בהחלטה

צה"ל אטם את חדרו של רוצח עמית בן יגאל
כוחות צה"ל אוטמים את החדר צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל אטמו הלילה (בין שלישי לרביעי) את החדר בו התגורר המחבל נד'מי אבו-בכר בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית 'מנשה'. המחבל, ביצע את הפיגוע בו נרצח לוחם צה״ל סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד במהלך פעילות מבצעית ב-12 במאי 2020.

האטימה בוצעה לאור החלטת בית המשפט העליון אשר ביטל את צו ההריסה שהוצא לבית המחבל תוך שקבע כי שמורה הסמכות להמיר את צו ההריסה בצו לאטימת החדר בו התגורר המחבל. נזכיר, כי אחרי החלטת בג"ץ למנוע את הריסת בית המחבל, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה את הבקשה לקיים דיון נוסף בהחלטה 

כזכור, לוחם צה"ל עמית בן יגאל נרצח בפעילות מבצעית כתוצאה מהשלכת אבן על ראשו בכפר יעבד. בן יגאל הי"ד, לוחם בסיירת גולני, בן 21 מרמת גן, נרצח במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר. המקרה התרחש בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, כאשר גדוד מחטיבת גולני הגיע לכפר יעבד כדי לעצור ארבעה מבוקשים שנחשדו בפעילות חבלנית וזריקות אבנים. במהלך הפעילות נזרקה אבן מגג של אחד הבתים שפגעה בראשו. הלוחם פונה באורח אנוש עם מסוק לבית החולים רמב"ם ושם נקבע מותו.

פחות מחודש לאחר הפיגוע הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, נעצר ונחקר נד'מי אבו-בכר אודות ביצוע פיגוע השלכת האבן בכפר יעבד בליל ה-12.5.20 במהלכו עמית בן יגאל הי"ד. בחקירת השב"כ עלה כי החשוד הוא זה שהשליך את האבן מגג ביתו בליל האירוע בו נהרג עמית הי"ד.

עמית בן יגאל צה"ל אטימת בית המחבל בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד