ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל פתיחת הגנים

משרד הבריאות: ילדים מדבקים ונדבקים יותר ממבוגרים

בניגוד לשמועות שרווחו לאחרונה כי ילדים לא נדבקים וגם לא מדביקים, משרד הבריאות קובע באופן חד משמעי, הם כן נדבקים ואפילו בשיעור גבוה יותר ממבוגרים, ובנוסף גם מפיצים את המחלה

משרד הבריאות: ילדים מדבקים ונדבקים יותר ממבוגרים
אילוסטרציה צילום: pixabay

הסגר השלישי בפתח? אם לשפוט על פי קביעת מומחי משרד הבריאות, הסגר השלישי יבוא מהר מן הצפוי, אחר שהכיתות הנמוכות במערכת החינוך נפתחו בימים האחרונים.

משרד הבריאות קובע במכתב שהופץ בימים האחרונים כי ילדים בגילאי 0-18 נדבקים בשיעור גבוה יותר מאשר כלל האוכלוסייה, אלא שהם לא חווים תסמינים ועל כן קשה לזהות את הילדים המאומתים. דווקא בגלל זה הילדים מזרזים את התפשטות התחלואה, שכן למרות היותם מאומתים, איש לא יודע על כך והם ממשיכים להסתובב בכל מקום ולהפיץ את הנגיף עוד ועוד.

מומחי המשרד מגלים כי מאז שבוצעה בדיקת הקורונה הראשונה לילדים בארץ, בתאריך 27.1.20 נערכו 677,982 בדיקות כאלו לילדים, מתוכם 55,288 התגלו חיוביים – כ 8%. בהשוואה, היו רק 157,229 מבוגרים חיוביים לנגיף מתוך 2,548,273 שנבדקו – 6%. הנתון העגום מעלה כי בניגוד לדעה הרווחת, ילדים נדבקים בשיעור גבוה יותר ממבוגרים, כשתוצאה זו, כך מומחי המשרד, נתמכת גם על ידי ממצאי הסדק הסרולוגי שנערך ומצא שיעור גבוה של ילדים עם נוגדנים ביחס למבוגרים.

והם גם מדביקים. המומחים קובעים כי ניתוח שרשרת ההדבקה של ילדים מראה כי הם מסוגלים ליצור דורות של נדבקים. ב 17 מקרים נמצאו ילדים שהדביקו לפחות 10 איש, כשהם הדביקו אחרים ויצרו שרשרת הדבקה שקשה לקטוע.

על פי הנתונים קובעים אנשי משרד הבריאות כי יש לפתוח את מערכת החינוך בהדרגה ולעקוב אחר התפשטות התחלואה בקבוצות גיל שונות ובאזורים גאוגרפיים שונים.

 

קורונה משרד הבריאות מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד