י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעל 'אוצר המדרשים'

בד"ה: הרב שהביא לארץ את 'הצלה' הלך לעולמו

הגאון רבי נפתלי גרינבוים זצ"ל בעל 'אוצר המדרשים' ובעל מעוף של עזרה לכלל ולפרט שהביא יוזמות של חסד לארץ הקודש ובראשם הקמת מערך מתנדבים מצילי לחיים ויוזמות נוספים של לימוד הלכות לשון הרע, עוד לפני הקמתם של הארגונים הפועלים כיום, הלך לעולמו

בד"ה: הרב שהביא לארץ את 'הצלה' הלך לעולמו
הגאון רבי נפתלי גרינבוים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו הרב הגאון רבי נפתלי גרינבוים זצ"ל מרבני חסידות ויז'ניץ ותושב קרית מטרסדורף בירושלים בעל מחבר ספר 'אוצר המדרשים' על התורה שהסתלק לבית עולמו לאחר שנות ייסורים קשים ומרים והוא בן 67 בפטירתו.

בשנים האחרונות חלה ובני משפחתו סעדו אותו 

המנוח זצ"ל נולד לאביו הרב ישראל מרדכי גרינבוים ז"ל מעסקני הדור הקודם בעיר ברחובות ומנהל הסמינר בעיר שנפטר בשיבה טובה בחודש תשרי תשע"ז. ולאמו מרת אסתר דבורה שתחי'.

בבחרותו למד בישיבת 'חוג חתם סופר' אצל הגאון רבי יצחק שלמה אונגר זצ"ל ולאחר מכן עלה ונתעלה בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרב ברקוביץ מחסידות ויז'ניץ. 

רבי נפתלי זצ"ל חיבר את הספרים אוצר המדרשים על התורה ונודע כאיש חינוך מפורסם.

פרק מיוחד בחייו נרשם בהיותו בעל מעוף שהביא לארץ לפני שנים רבות את רעיון "הצלה" מארה"ב ודברים נוספים. רבי נפתלי היה בעצם מי שהקים את המושג 'הצלה' דחופה בארץ ובגללו קמו כל ארגוני ההצלה החרדים לתת מענה מיידי לחולים עוד קודם בואו של מגן דוד אדום.  

הקים את גמ"ח התרופות הראשון בארץ ומאז נפתחו עשרות סניפים ברחבי הארץ וכן את ארגון 'השומרים' שהקים בקרית מטרסדורף. 

קשר מיוחד היה לו עם הרבי מקאליב זצ"ל שבמסגרת 'בר בי ברב דחד יומא' פעל לקיים את המפעל בכל הארץ. 

היה מבני החבורות והמייסדים של הגאון רבי יצחק זילברמן זצ"ל. בד בבד הקים פרויקטים של זהירות בדרכים לילדים וכן מוסדות לבחורים שלא הצליחו במסגרת הישיבתית, לצד חלוקת ערכות לחולים ואוכל בבתי החולים. 

בהיותו חסיד ויז'ניץ היה קשור לרבותיו האדמו"רים,  היה איש יקר ורב פעלים שהקדיש את כל כולו למען הכלל והפרט מבלי לפרסם  את עצמו ובכל בהצנע לכת.

ספריו 'אוצר המדרשים' על התורה וספרים נוספים שחיבר התקבלו בבתי המדרש ויצאו לאור בהוצאה מפוארת במהדורת פרידמן.   

אחד ממכריו סופד לו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ר' נפתלי היה לב זהב, תלמיד חכם שראה את הצרכים של הדור שלנו ולא חס על כבודו והקים בעשר אצבעות מיזמים אדירים, כל דבר שהקים נתן את זה הלאה ולא ייחס לעצמו שום חשיבות. 

זכה והותיר אחריו  דור ישרים מבורך, 13 ילדים, בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו המפוארת. בניו מכהנים כרבנים ואישי חינוך. 

אחיו: הרבנים הגאונים רבי אליעזר מדמויות ההוד בנתניה, רבי אברהם יצחק גרינבוים ראש ישיבת נהורא יו"ר קרן וולפסון וארגון 'אור ישראלי', רבי יחיאל גרינבוים משגיח בישיבת בית דוד בבני ברק, ורבי ברוך צבי, ראש ישיבת דרך ה' בירושלים ויו"ר 'לב שומע'. גיסו: הגאון רבי יצחק ברקוביץ ראש כולל 'לב לאחים' ברחובות ומרבני מערב בני ברק,

מסע הלוויה ב 11:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב גרינבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד