ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שבוע אחרי הרצח

פריז: המסגד הסית לטרור ונסגר על ידי הרשויות

מסגד בפריז נסגר לאחר שהתגלה כי המסגד עודד אלימות נגד המורה שנרצח בשבוע שעבר | ממשרד הפנים הצרפתי נמסר כי המסגד נסגר "במטרה למנוע את פעולות הטרור שלה"

פריז: המסגד הסית לטרור ונסגר על ידי הרשויות
מוסלמים עם מסכות במסגד צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין הורה אתמול (ג') לסגור את מסגד בצפון מזרח פריז כחלק ממאבק באסלאם הקיצוני בעקבות רצח המורה.

המסגד שיתף סרטון בחשבון הפייסבוק שלו עם גינוי של המורה שהראה לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד, ולאחר שהמורה נרצח, הרשויות בצרפת הודיעו על סגירת מקום התפילה למשך חצי שנה.

ראשו של המורה להיסטוריה סמואל פאטי (47) נערף ביום שישי מחוץ לבית ספרו בקונפלנס סנט-הונורין, צפונית-מערבית לפריז הבירה, לאחר שהראה לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד לשיעור על חופש הביטוי. התוקף הוא פליט צ'צ'ני בן 18 נורה למוות על ידי המשטרה.

נרות זיכרון לזכרו של המורה. צילום מתוך פייסבוק של Catl Meyer.

המסגד הגדול שיתף סרטון בעמוד הפייסבוק שלו ימים לפני הרצח, והוקיע את השימוש של המורה בסרטים המצוירים. ממשרד הפנים נמסר כי המסגד, המונה כ-1,500 מתפללים, יישאר סגור למשך חצי שנה מיום רביעי בלילה. הסגירה היא "במטרה למנוע את פעולות הטרור שלה", נאמר בהודעה רשמית של משרד הפנים.

המשטרה מסרה לעיתונאים כי הקורבן ערך לאחרונה שיעור בנושא חופש הביטוי בו הוא הציג קריקטורות של הנביא המוסלמי מוחמד - שיעור שהביא לתלונות נגד המורה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון תיאר את האירוע כ"פיגוע טרור איסלמי" ועודד את האומה להתאחד. לדבריו, הקורבן נרצח מכיוון שהיה מורה ולימד על חופש הביטוי

מסגד פריז טרור שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד