י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שנכנסו לתוקף

משרד הבריאות חוזר בו: בדיקות סרולוגיות לא יפטרו מבידוד

אכזבה: בשבוע שעבר הודיע המשרד כי הוא מכיר בבדיקות סרולוגיות כך שאלו ששבו מחו"ל יוכלו להציג אישור סרולוגי על נוגדנים ולהיפטר מבידוד. אך אתמול חזר בו לפתע המשרד והוא מבהיר: בדיקה סרולוגית אינה מוכרת ואינה פוטרת מבידוד

משרד הבריאות חוזר בו: בדיקות סרולוגיות לא יפטרו מבידוד
נוחתים בנתב"ג, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

פליק פלאק מפואר של משרד הבריאות: לאחר שבשבוע שעבר ניתנה הנחיה – שרק בימים האחרונים נכנסה לתוקף – לפיה בדיקה סרולוגית שמוכיחה הימצאות נוגדנים פוטרת מבידוד גם את אלו ששבו מחו"ל ממדינות 'אדומות', אתמול חזר בו המשרד והוא מבהיר בהודעה מיוחדת כי אין תוקף לבדיקות סרולוגיות אלא אך ורק לבדיקות המטוש הרגילות.

בחוזר מיוחד שפורסם אתמול ואשר עליו חתומה ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור בפועל, מובהר כי "על אף האמור בסעיף 5 לעדכון מיום 12.10.20... עד לאסדרה מליאה של תהליך בדיקות סרולוגיה לחוזרים מחו"ל – ולא יאוחר מתאריך 15.11.20 – קביעת החלמה ויציאה מבידוד לנוסעים מחו"ל תיקבע על בסיס בדיקות PCR (בדיקות מטוש).

לכן, אדם שהיה חולה והחלים, אם בכוונתו לצאת מבידוד לאחר ששב מחו"ל, הוא נדרש להציג את סדרת הבדיקות הבאות: תיעוד של בדיקה (מטוש) שבוצעה 10 ימים לפני הגעתו לישראל והיא יצאה חיובית, תיעד על בדיקה שלילית שבוצעה לפחות שבוע לאחר הבדיקה החיובית, ותיעוד נוסף על בדיקה שלילית שבוצעה לפחות 24 שעות לאחר הבדיקה השלילית הקודמת. כל בדיקה אחרת כגון בדיקה סרולוגית לא תקפה.

נציין, כי הנחיה זו תקיפה לגבי מי שהיה חולה והחלים. מי שלא נחשב כ'מחלים', כלומר שלא חלה בעבר, לא יזכה לכל פטור מבידוד, גם אם יוכיח הימצאות נוגדנים (המשמעות: אלו שהיו חולים אך לא נבדקו ולא דווחו למשרד הבריאות, לא יוכלו לקבל כל הכרה כמחלימים).

נציין עוד, כי הקו הנוכחי שלא מכיר בבדיקות סרולוגיות, הוא הקו הרשמי שאותו מציג משרד הבריאות לאורך כל הדרך. כבר בתחילת המגיפה, בעוד בעולם הכירו בבדיקות סרולוגיות, התנגדה לכך ראש שירותי בריאות הציבור הקודמת הד"ר סדצקי, בטענה שבדיקות אלו אינן מהימנות. בשבוע שעבר נראה היה שמשרד הבריאות חורג מקו זה והוא מכיר בבדיקות אלו, אך למרבה האכזבה – מתברר שבסופו של דבר המשרד חזר בו והבדיקות הקובעות ימשיכו להיות אך ורק בדיקות המטוש הרגילות.

ואגב, מתברר כי חולף זמן רב מאז מתפרסמות ההנחיות ועד שהן מתבצעות בשטח. מדיווחים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי אתמול עדיין ניתנו פטורים מבידוד לנוסעים מחו"ל שהציגו בדיקות סרולוגיות... ככל הנראה, עד שהשינוי יוטמע יחלפו כמה ימים, כך שיתכן בעלי אישור על נוגדנים עוד יוכלו  לקבל פטור מבידוד עד שהנחיה זו תגיע לרמת השטח. 

 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד