ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
במקום האלפים בכל שנה

שליח חב"ד עלה לציון של הסבא קדישא מרוז'ין • צפו

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר השליח הרב הראשי של מחוז צ'רנוביץ על פועלו עבור הציון של הסבא קדישא רבי ישראל מרוז'ין זיע"א • "מפורים אין כאן נפש חיה. היינו בכל שנה 800 איש בליל הסדר, השנה שלחנו לבתים. ברוך השם בשבועות פתחנו את הבית כנסת מחדש כמובן עם שמירת מרחק ומסכות" • צפו

שליח חב"ד עלה לציון של הסבא קדישא מרוז'ין • צפו
יארצייט הסבא קדישא מרוז'ין צילום: באדיבות המצלם

השליח והרב הראשי לצ'רנוביץ והמחוז הרב מנחם מענדל גליצנשטיין. הגיע אמש (שלישי) עם חלק מחברי הקהילה היהודית המקומית מהעיר צ'רנוביץ לציונו של הסבא קדישא רבי ישראל מרוז'ין זיע"א לרגל יומא דהילולא ג' חשוון.

שליח וחברי הקהילה נכנסו לקלויז המפואר שנגאל ושוחזר על ידי חסידות סאדיגורא, קלויז לתפילת מעריב, לאחר תפילת מעריב התיישב הרב גליצנשטיין ל'לחיים' והתוועדות קצרה, ומשם עלו הרב הראשי וחברי הקהילה לציונו של הרה"ק מרוזי'ן זיע"א.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סיפר השליח הרב הראשי של מחוז צ'רנוביץ סיפר על פעלו במקום ובפרט כעת בתקופת נגיף הקורונה "סאדיגורא היא כיום שכונה בתוך המחוז של צ'רנוביץ, ואנחנו כבר כאן 18 שנה. חסידי סאדיגורא גאלו בעבר את הקלויז בו התפלל הרה"ק מרוזי'ן זיע"א. ובשנים האחרונות שיפצו גם את הבית החיים". עם שיפוץ המקום התחילו להגיע ביום היארצייט קבוצות מכל החסידויות לבית רוז'ין. כאשר להילולא בימים כתיקונן מגיעים מאות ואלפי יהודים, וההרגשה מאד מיוחדת. גם במשך השנה החלו להגיע קבוצות לצ'רנוביץ.

"הקהילה מונה למעלה מאלף יהודים בית ספר יהודי, מניינים שלוש פעמים ביום, וכמובן אוכל כשר. המבקרים מסייעים לפעילות הקהילה, כאשר תושבי המקום רואים פנים יהודיות זה נתן תנופה לקהילה היהודית" אומר השליח.

"מפורים אין כאן נפש חיה. היינו בכל שנה 800 איש בליל הסדר, השנה שלחנו לבתים. ברוך השם בשבועות פתחנו את הבית כנסת מחדש כמובן עם שמירת מרחק ומסכות. ומאז חזרו קצת העניינים לסדרם, גם בחגים מצאנו פתרונות למאות אנשים, חילקנו שאנשים יגיעו בקבוצות כל קבוצה בשעה אחרת. למרות כל הקשיים הצליחו להגיע כשני מניינים ואנחנו מקבלים את פניהם במסעדה של הקהילה היהודית עם אוכל כשר ומקווה" מספר הרב על הפעילות בצל הנגיף ל'בחדרי חרדים'.

לסיום אומר הרב הראשי "במהלך כל היום אנחנו מקבלים שמות להזכרה בציון מאלפי חסידים העולים לציון מידי שנה בשנה, והשנה נבצר הדבר מהם. בעזרת השם לקראת ערב נעלה שוב לציון להזכיר את כל השמות".

רוז'ין סאדיגורא שליח חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד