י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פעילי סולידריות"

נטורי קרתא הפגינו למען האסיר שובת הרעב

לצד עשרות ערבים, קבוצת נטורי קרתא השתתפת בתהלוכת תמיכה באסיר ערבי השובת רעב מזה 87 ימים וקראו לסולידריות עם האסירים החולים בישראל

נטורי קרתא הפגינו למען האסיר שובת הרעב
נטורי קרתא מפגינים למען אסיר ערבי שובת רעב צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הוועדה לענייני האסירים הפלסטינים ארגנה היום (רביעי) תהלוכת תמיכה לאסיר מאהר אל-אחראס שנמצא בשביתת רעב זה היום ה-87, וקראה לסולידריות עם האסירים החולים בבתי הכלא בישראל.

הצעדה אורגנה בשיתוף מועדון האסירים, ועד משפחות האסירים במחוז חברון, הם הניפו דגלי פלסטין, תמונות של האסיר מאהר אל-אחראס והאסירים החולים, וכרזות שקראו לשחרורם, בגנות מדיניות המעצר המינהלי.

מנהל הרשות בחברון, איברהים נג'ארה, אישר כי המחאה באה לתמוך באסירים החולים, והזהיר מהידרדרות בתנאיו והטיל על ישראל באחריות מלאה על חייו, עקב שביתת הרעב שלו שגרמה להידרדרות בבריאותו.

הפעיל בדראן ג'אבר קרא בנאומו להעצים את הסולידריות עם האסירים בכלל והאסיר החולה בפרט, והדגיש כי האסירים סובלים מדיכוי, דיכוי ועינויים, ואת הצורך הדחוף לשחרורם.

בנאום מטעם תנועת "פתח" אזור חברון העביר מוחנאד אל-ג'עברי מסר של גאווה "לאסירים ההרואיים הנלחמים בבטן הרכה של מדיניות הכיבוש" והצביע על כך כי "הקרב עם הכיבוש הוא להשיג חופש ועצמאות עד להשגת היעדים הלאומיים".

ראש העיר חברון, אבו סנינה, קרא לכולם לתמוך בשבויים ולהפגין איתם סולידריות, ובמיוחד באסירי שביתת הרעב, ו"לחשוף את מדיניות הכיבוש המפרה את כל הנורמות והמוסכמות הבינלאומיות".

גם ערב רב מתוכנו היו שם. קבוצת "פעילי סולידריות" מהקבוצה היהודית הקיצונית "נטורי קרתא", הידועה בהתנגדותה לתנועה הציונית, השתתפה בהפגנה, המשתתפים הביעו את הזדהותם עם העם הפלסטיני ונשאו שלטים בגנות המדינה ובעד האסיר שובת הרעב.

נטורי קרתא אסיר בטחוני שביתת רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד