י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החסיד שזכה להיפרד מהרבי

איש החברא קדישא: רבי אבנר פרקש ז"ל הלך לעולמו

אין חסיד ויז'ניץ שלא הכיר את רבי אבנר פרקש ז"ל, מהחסידים שדבקו ברבי עשרות שנים. היום הוא הלך לעולמו לאחר המחלה הממאירה והנוראה בגיל 76 | זכה החסיד האמיתי שהרבי יגיע הערב לבני ברק בכדי ללוותו בדרכו האחרונה למנוחת עולמים

איש החברא קדישא: רבי אבנר פרקש ז"ל הלך לעולמו
ר' אבנר פרקש ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מקרית ויז'ניץ בבני ברק נעקרה הערב (רביעי) דמות של יהודי ותיק וחסיד ר' אבנר פרקש ז"ל, אשר עבד את קונו בתמימות ובישרות הלב, יהודי שחי עם דור העבר, אשר הדבר הראשון אחרי הקב"ה זה הרבי. כשהרבי לא שהה בשיכון הרגיש כי עולמו חרב עליו והיה סופר את השעות והימים לחזרתו של הצדיק לעיר.

הרה"ח ר' אבנר פרקש ז"ל היה מדמויות ההוד שבשיכון ויז'ניץ, בית המדרש המיתולוגי 'בית הלל' אשר כל תושב בני ברק מכיר, אין אחד שלא יזכור את השיעור הקבוע של ר' אבנר בין מנחה למעריב בעת השקיעה בשטיבל המרכזי, בקיץ ובחורף בגשם ובקור תמיד היה שם אפילו כשבשיעור השתתפו רק שני אנשים ולפעמים הוא לבד, אבל קולו נשמע בכל ירכתי בית המדרש. השיעור היחיד בבית המדרש השוקק תפילות 24 שעות ביממה.

ר' אבנר עמל קשה לפרנסתו כאחד מחברי החברה קדישא בת"א. עבודה בח"ק הדבר הראשון והתנאי להתקבל זה להיות יהודי ירא שמים המקפיד על קלה כבחמורה וזה היה ר' אבנר.

המנוח היה קשור בלו"נ אל מרנן האדמו"רים לבית ויז'ניץ בעל ה'אמרי חיים' ובנו בעל ה'ישועות משה' זי"ע ויבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א אליו התקשר בעבותות אהבה כל השנים ממש.

החסידים סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי בחג הפסח האחרון בעת ששהה האדמו"ר בחצור, עקב פרוץ הנגיף, לא ידע המנוח ז"ל מרגוע לנפשו, כאשר לא ויתר אף שנה על הלילה אשר כיום יאיר בצל הקודש, שנה אחת בסיום עבודת ליל הסדר בשעה 2:30 לפנות בוקר התרעם במקצת באמרו לסובבים, למה לא המשיך הרבי את עריכת הסדר לעוד מספר שעות, הרי אין דבר יותר מתוק מכך מלראות את הרבי יושב בלילה הזה ומשתפך לפני קונו.

המנוח לדאבון כל לב ל"ע התאלמן פעמיים במשך חייו וקיבל את ייסוריו באהבה ובדומיה ואף שימח את לב סובביו בדברי עידוד וחיזוק. אלו שבאו לנחמו יצאו מחוזקים מאוצר העידוד שהשריש לכל.

בשנה האחרונה חלה במחלה הארורה רח"ל אולם בקשתו האחרונה בהיותו על ערש דווי שהרבי שליט"א יבוא לבקרו להיפרד ממנו, בקשה של חסיד מלא בתמימות "רוצה אני להיפרד מהרבי, אהבת חיי".

האדמו"ר מויז'ניץ המקפיד במהלך כל השנה לבקר בבתי החולים אצל החסידים החולים כמעט כל שבועיים, ובתקופה האחרונה נמנע עקב הוראות הבריאות על אי בואם של מבקרים, עשה את דרכו לבקר ולהיפרד מהחסיד לפני שבועיים ימים, המעמד היה מרגש כל לב.

המנוח הותיר אחריו צאצאים יר"ש ההולכים בדרכי החסידות, בנו הרב לייבי פרקש מחסידי פרמישלאן, חתניו: הרב מנשה גליקזון מקרית קרעטשניף ברחובות, הרב צבי לוינזון מגבעת שאול בירושלים, והרב נתן פישמן מבני ברק.

ביום רביעי הבא. ביום שתקום בתו הגברת לוינזון, מנהלת מכון השמיעה של מאוחדת בירושלים מהשבעה על אביה, תחתן את בנה עם בת הרב קעניג ראש ישיבת חב"ד בלוד.

הלוויתו הערב (רביעי) בשעה 22:30 מביהמ"ד הגדול 'אהבת ישראל' בקרית ויז'ניץ, לעבר בית החיים ביסודות, שם ייטמן.

ההתקשרות נותרה אחר פטירתו. כאשר הרבי השוהה למנוחה בשבועות אלו בערי הצפון, ולא יוצא כלל מעיירת הנופש רק לשמחת בני המשפחה, הגיע הערב לשמחת בית טשערנוביל וכך יזכה המנוח שהרבי שאליו היה קשור בלו"נ ילווה אותו בדרכו האחרונה למנוחת עולמים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד