י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יש תקווה

הפרופסור טוען: "הסגר כישלון, החיסון באופק"

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע סבור כי פיתוח החיסונים לקורונה מתקדם במהירות וחושב שהסגר הוא כישלון ואינו כלי יעיל להתמודדות עם המגפה

הפרופסור טוען: "הסגר כישלון, החיסון באופק"
פרופ' ערן סגל צילום: צילומסך ערוץ 12

החיסון מעבר לפינה: "סגר זה כישלון, להגיע לנקודה שצריך להפעיל את הפטיש הזה, בעיניי זה כישלון ויש לזה כל מיני סיבות", את הדברים הללו אמר פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן שאינו חשוד בהשמעת דעות מגמתיות. הוא סבור כי סגר אינו כלי יעיל למלחמה בקורונה, ודווקא מצפה בכיליון עיניים לחיסונים שלדעתו יבואו בהקדם.

בהתייחסו לשלבי פיתוח החיסון בידי החברות השונות בעולם ולתופעות הלוואי שמאיימות לעצור את הניסויים בריאיון ל-103FM אמר סגל כי "יש חיסונים שעובדים ללא תופעות לוואי או עם הרבה פחות תופעות לוואי, אבל גם קשה לדעת. כשנותנים את זה לכל כך הרבה אנשים ולחלקם יש תופעות לוואי, זו לא תמיד תוצאה ישירה של החיסון, אלה אירועים יחסית נדירים. בעיקרון בטוח לקחת את החיסונים, השאלה היא עד כמה הם יהיו יעילים. אני חושב שאנחנו צפויים לראות את החיסונים הראשונים שיוצאים, תהיה להם כנראה יעילות מסוימת שתלך ותשתפר ככל שיבינו יותר".

בניגוד לחוששים כי גם אם יאושר חיסון, הוא ייצר נוגדנים שיספיקו לחודשים בודדים, סגל חושב שחיסון יכול להיות טוב יותר מחסינות טבעית שמתפוגגת מהר. "דווקא כשנותנים בתהליך של חיסון, יש דיווחים שהחיסון יכול לייצר אפילו רמת נוגדנים יותר גבוהה משמעותית מזאת שהאדם מייצר באופן טבעי כשהוא מחלים מקורונה. לכן, הירידה שאנחנו רואים בנוגדנים אצל אדם שהחלים, לא בטוח שזה מה שיקרה כשייתנו את החיסון, יכול להיות שהיעילות שלו אפילו תהיה גבוהה יותר".

הוא צופה שהחיסון יעביר את הקורונה לסטטוס של שפעת רגילה. "ברגע שיהיה חיסון יעיל, אפילו אם הוא לא יהיה יעיל במאת האחוזים, זה יוריד את הקורונה לרמה של וירוס שהוא ברמה של שפעת או פחות, אז אנחנו נוכל לחזור לחיים נורמליים".

ודווקא על הסגר אין לו מילים טובות לומר. "סגר זה כישלון, להגיע לנקודה שצריך להפעיל את הפטיש הזה, בעיניי זה כישלון ויש לזה כל מיני סיבות. יש הרבה מדינות שהתמודדו עם הנגיף בלי להגיע לסגר והתמודדו איתו בצורה יותר טובה".

 

קורונה חיסון לקורונה פרופ' ערן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד