י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שההכרה בהן בוטלה

משרד הבריאות קורא לעובדי מערכת הבריאות לבצע בדיקה סרולוגית

יום לאחר שקבע כי בדיקה סרולוגית אינה נחשבת, קורא המשרד בהודעה מיוחדת לעובדי מערכת הבריאות להיבדק בבדיקה סרולוגית, שאף תפטור אותם מבידוד

משרד הבריאות קורא לעובדי מערכת הבריאות לבצע בדיקה סרולוגית
מחלקת קורונה בלניאדו צילום: דוברות בית החולים

המשרד מכיר או לא מכיר בבדיקות סרולוגיות? לאחר שרק ביממה האחרונה הודיע משרד הבריאות כי בניגוד להנחייתו הקודמת בדיקות סרולוגיות אינן נחשבות לצורך פטור מבידוד (גם במקרה של חולה והחלים וחזר מחו"ל), קורא היום המשרד לעובדי מערכת הבריאות להיבדק בבדיקה סרולוגית.

בהודעה שפורסמה לכלל עובדי מערכת הבריאות קורא המשרד לעובדים בדיקת דם סרולוגית לגילוי נוגדנים ל-covid-19. "הבדיקה תאפשר להעריך", כך בהודעה, "ברמת ודאות גבוהה יחסית, האם חליתם בעבר בקורונה, גם אם לא הרגשתם תסמינים, והאם גופכם פיתח נוגדנים לנגיף".

בהודעה מוסבר כי כדאי לבצע את הבדיקה "מאחר וצוותי רפואה בקהילה עלולים להיות ברמת סיכון גבוהה יותר לחשיפה ותחלואה לקורונה במסגרת העבודה, ולכן קיימת חשיבות לזיהוי קיומם של נוגדנים שמעידים על סטטוס התחלואה וזאת לצורך התנהלות נכונה ברמה האישית, המשפחתית ובקרב השותפים בעבודה. "הבדיקה", נאמר, "תיתן לכם מידע על הסבירות האם חליתם בקורונה".

בהודעה אמנם מודגש כי "מידת החסינות ומשך החסינות עדיין אינם ברורים", אך עם זאת, "יתכן שבעתיד יתגלה כי נוגדנים אלה מקנים הגנה ארוכת טווח בפני המחלה ואז ניתן יהיה להיערך בהתאם לתוצאות שהתקבלו בבדיקות".

הבדיקה ניתנת לזמן מוגבל, ובחינם, לעובדי מערכת הבריאות. ומה שחשוב הוא שעובדי מערכת הבריאות, בניגוד לכלל אזרחי ישראל, יהנו מפטור מבידוד באם הוכח כי יש להם נוגדנים. וכך מובהר בהודעה: "במידה ותוצאת הבדיקה שתתקבל תהיה חיובית להמצאות נוגדים בדמך, אזי תחשב כמחלים ממחלת הקורונה. הדבר מעניק פטור מחובת הבידוד במידה ותבוא במגע עם חולה מאומת. זאת, כמובן, בתנאי של העדר תסמינים".

ההנחיה החדשה מעידה שוב על אי הבהירות הקיימת במשרד הבריאות, שנכון לעכשיו אינו מכיר בבדיקות הסרולוגיות ובהימצאות נוגדנים (זאת בעוד בעולם בדיקות אלו נחשבות כאמינות לצורך פטור מבידוד), כשרק ביממה האחרונה, כאמור, הוא הבהיר כי ההנחיה שהכירה בבדיקות אלו בטלה. עם זאת, בכל הנוגע למערכת הבריאות, נראה שהמשרד מכיר בבדיקה זו, וזאת ככל הנראה מתוך ההבנה שלעובדי מערכת הבריאות (שכידוע נהנים מתקופת בידוד קצרה יותר) ישנה עדיפות מתוקף תפקידם ונחיצותם בימים אלו.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד