ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
במקלחת פטורים, בשיעור חייבים

משרד הבריאות מעדכן: מתי ישנה חובת עטיית מסכה

נהלי עטיית מסיכה רועננו היום. העיקרון: כאשר ישנו חשש של התזת רסיסים ישנה חובת מסיכה, אך כאשר שוהים זה לצד זה ללא דיבור – ניתן לוותר על המסיכה (אם כי תוך שמירת מרחק)

משרד הבריאות מעדכן: מתי ישנה חובת עטיית מסכה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חובת מסיכה – כמעט בכל מקום אך ישנן הקלות: משרד הבריאות ריענן את נהלי עטיית המסכות, והוא קובע כי ישנם מקרים שבהם ניתן לוותר על המסכה, אם כי מדובר אך ורק בסיטואציות שבהן לא נשקפת סכנת הדבקה לזולת. העיקרון המנחה, כך לפי משרד הבריאות, הוא שכאשר שניים נמצאים במקום שבו מדברים האחד עם השני קיימת סכנת הדבקה גם כאשר המרחק בין השוהים גדול, ואילו כאשר שניים יושבים בסמיכות אך אינם מדברים – ניתן להקל.

כך למשל, נקבע כי בעת מתן הרצאה, שיעור או צורך אחר בדיבור או בפנים גלויות ניתן להסיר את המסכה לזמן הפעילות, בתנאי שהאדם הקרוב ביותר נמצא במרחק של מעל 2 מטרים, או כאשר קיימת מחיצה מפלסטיק קשיח מעל לגובה הראש לפחות בין האנשים או התלמידים.

עדכון נוסף מתייחס לילדים. עד כה נקבע כי ילדי כיתות א'-ג' אינם מחויבים בעטיית מסכה בבית הספר, ורק ילדים בוגרים יותר חייבים במסכה. אך כעת לאור ממצאים הקובעים כי ילדים נדבקים בשיעור גבוה בקורונה ומעבירים את הנגיף לאחרים, מעתה כלל ילדי בתי הספר, כולל ילדי כיתה א', יהיו מחויבים בעטיית מסכות בשיעורים.

עם זאת, כאשר הילדים שוהים בכיתה אך אינם משוחחים ביניהם, כמו, למשל, בשעת מבחן בכתב – התלמידים לא יחויבו במסכה, ובלבד שיישמר מרחק של שני מטרים בין נבחן לנבחן.

ומה לגבי פנימיות? לגביהן נקבע כי לא תחול חובת עטיית מסכה במקלחת, בשירותים, בחדר השינה, על אף שישנים בחדר מספר תלמידים, אך זאת אך ורק כאשר נמצאים בו רק השותפים הקבועים לחדר. כך גם במקרה של לימוד בחברותא, אם המדובר בחברותא קבועה במסגרת הקפסולה, אין צורך במסכה. במעון ובגן – צוות המוסד המלווה פעוטות וילדי גן אינו מחויב בעטיית מסכה ובלבד שהם עוטים משקף מגן פנים.

כך גם בעת חזרות שאינן כוללות שירה, לא תחול חובת עטיית מסכה, בכפוף לכך שיישמר מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ככל האפשר.

פטורים ממסכה גם אלה שעוברים טיפול רפואי ונפשי, ובלבד שנשמר מרחק של שני מטרים לפחות בין המטפל למטופל בזמן הטיפול. גם קטין או מבוגר שזקוקים לטיפול ואינם יכולים לעטות מסכה, פטורים מחובה זו.

בעת שהייה על חוף הים ובכניסה לים, גם קיים פטור מחובת עטיית המסכה תוך שמירת ריחוק של 2 מטרים, פרט לאנשים הגרים באותו מקום (משפחה גרעינית) שרשאים לשהות ביחד. את המסכה יש להחזיר לפנים בעת הליכה לשירותים, למזנון או מקום אחר המצוי בחוף הים. עם זאת, מודגש בהנחיות כי "בכל מקרה מומלץ לעטות מסכה בכל עת במרחב הציבורי, ובפרט בעת היתקלות עם אדם אחר".

אגב, בהנחיות שפורסמו היום בידי המשטרה נכתב כי אין לקנוס אדם ש"ברשותו מסיכה" על אף שהוא אינו עוטה אותה. אך סביר להניח שהנחיה זו תתוקן שכן אחרת תישלל זכותם של השוטרים למתן קנסות.

מסיכה קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד