י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסר של פיוס

ברקע היחסים העכורים: ראש העיר הגיע לנחם את בן הנגיד

ראה"ע ניו יורק ממשיך לעשות מאמצים מצידו בכדי לתקן את יחסיו עם החרדים הזועמים ברחבי עירו ואמש הגיע לניחום אבלים אצל בנו של ראש הקהל של סאטמר שנפטר מנגיף הקורונה • בתיעוד שפורסם נראה ראש העיר עם כיפה שחורה ומסכה הדוקה על פניו • צפו

ברקע היחסים העכורים: ראש העיר הגיע לנחם את בן הנגיד
רה"ע ניו יורק בניחום אבלים צילום: מלך הדרייווערס

על רקע הניסיונות לצנן את הביקורת והיחסים העכורים עם החרדים, ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו הגיע לנחם את בנו יחידו של ראש הקהל בסאטמר הרה"ח ר' מאיר זעליג ריספלר ז"ל שנפטר מקורונה.

בתיעוד שפורסם ברשת, נראה ראש העיר נכנס לבית כשהוא חובש כיפה שחורה לראשו ועטוי מסכה על פניו. הוא מתקבל בכבוד על ידי הנוכחים ופותח בשיחה עם הבן האבל.

לפני חמישה ימים נפטר הרה"ח הנגיד רבי מאיר זעליג ריספלר ז"ל, מחשובי חסידי סאטמר וראש הקהל של קהילת חסידות סאטמר בעולם, לאחר שנדבק בגל השני של הקורונה ואושפז במצב קשה מאוד.

יצוין כי הרב ריספלר לא יצא מביתו במשך כל הגל הראשון, בגל השני יצא ונדבק, רבים התפללו לשלומו של רבי מאיר זעליג בן אסתר, אך מצבו הידרדר והוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 75.

הלוויתו התקיימה ביום שישי האחרון מבית המדרש 'נייטרא' בויליאמסבורג שבברוקלין ומבית המדרש 'סאטמר' – ולאחר מכן ייצא לקרית יואל, שם נטמן.

אמש הגיע ראה"ע ניו יורק, ביל דה בלאזיו לנחם את המשפחה, בו בזמן שהוא סופג ביקורת קשה על יחסו לחרדים בכל הנוגע להגבלות שהטיל עליהם בשל נגיף הקורונה. ראש העיר התנצל ביממה האחרונה על אופן ההתבטאות שלו ביחס להלוויה המונית שהתקיימה בחודש ניסן - הלוויתו של האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל.

דה בלאזיו אמר במסיבת עיתונאים: "אני מסתכל אחורה עכשיו ומבין שהיה ​​צורך בדיאלוג נוסף. בהחלט הייתי מתוסכל מאוד כשראיתי קבוצות גדולות של אנשים בחוץ בלי מסכות, אבל אני חושב שיותר טוב שיהיה דיאלוג, ולכן אני בהחלט רוצה להביע את צערי שלא הבנתי איך לעשות זאת טוב יותר".

מאיר זעליג ריספלר ביל דה בלאזיו ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד