י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חרדים מעבירים חודשים בלי בשר"

מוכר הבשרים פתח במלחמה להורדת המחירים

איש עסקים בעל רשת לממכר בשרים בארגנטינה פתח במלחמת חורמה להורדת מחירי הבשר הכשר: "העציב אותי מאוד שחרדים שלהם ארבעה או חמישה ילדים, עוברים חודשים בלי יכולת לקנות קילו בשר", הסביר | את גופי הכשרות הוא מכנה כ"מאפיה". ובתגובה הם הציעו לו "תמכור קמח ואיטריות" 

מוכר הבשרים פתח במלחמה להורדת המחירים
שוחטים ובודקים באירופה צילום: באדיבות המצלם

הבעלים היהודי של רשת סופרמרקטים 'דיארקו' הארגנטינאית החל החודש למכור בשר כשר במחיר מוזל בפער מהמתחרים, וטען כי "תעשיית פיקוח הכשרות במדינה העלתה את המחיר לצרכנים באופן מוגזם".

רוברטו גולדפרב, המייסד והמנכ"ל של רשת 'דיארקו', הודיע ​​לתקשורת המקומית כי בכוונתו להילחם במערכת הכשרות בשל המחירים הגבוהים של הבשר, הוא כינה את תעשיית הפיקוח על הכשרות "מאפיה" הדורשת יותר מהנדרש "עם עודף משקל, שומן ועצמות".

"אני יכול למכור קילו אסאדו [נתח בשר ארגנטינאי מסורתי המשמש למנגל] תמורת 290 פזו ואז מישהו בא לומר לי שמחיר האסאדו הכשר צריך להיות 800 פזו, אני לא מוכן לקבל את זה" אמר. לטענתו אחד הרבנים אמר לו, לא להתעסק עם בשר, והציע לו להמשיך ולהתעסק עם קמח ואיטריות.

בתחילת החודש החלו סניפי 'דיארקו' למכור בשר כשר בכמה מאות פזו פחות מהמחירים הרגילים שנצפו ברחבי ארגנטינה, גולדפרב אמר כי כמה משקים הפסיקו לעבוד איתו בגלל ירידת המחירים.

ביום שני פורסם באתר 'קלארין' בארגנטינה, על הסכסוך והביאו הן את דברי גולדפרב והן את דברי הרבנים העוסקים בפיקוח הכשרות על הבשר.

הרב שמואל לוין מרבני ארגנטינה, הסביר לגולדפרב: "אני עובד עם 30 אנשים, 10 מהם שוחטים מומחים, בגלל זה אתה משלם הרבה".

גולדפרב הגיב מצידו ואמר: "העציב אותי מאוד שחרדים שלהם ארבעה או חמישה ילדים, עוברים חודשים בלי יכולת לקנות קילו בשר. אני לא הולך לקבל את עסקאות הגנגסטרים מאגודת הבשר הכשר. כשאני יוצא לרחובות כדי למכור בשר כשר אני הולך למכור אותו כמו שצריך, אולי יקר ב-20 אחוז מבשר רגיל, אבל לא יקר יותר במאה אחוז ולשדוד אנשים במשקל, שכולל שומן ועצמות שיש לזרוק". הצהיר איש העסקים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתגובה הרבנים הראשים בארגנטינה ורבני הקהילות המרכזיות בבואנוס איירס יצאו אמש בקול קורא בו הם מגיבים לכתב הפלסטר של הרבאים הקונסרבטיבים בעניין הכשרות, בו קראו האחרונים למערכת הכשרות 'מאפיה' ומביעים סלידה ושאת נפש מאותם הקוראים לעצמם רבנים, שמערבים את רבני הכשרות בעניין מחירי הבשר, כאשר הרבנים אינם אלא נותני כשרות ואינם קובעים את מחירי הבשר, מה גם שחלקם אף אינו גובה תשלום על נתינת הכשרות.

במכתבם מברכים הרבנים האורתודוכסים על הפעילות להורדת מחירי הבשר, ומוסיפים כי המניעים להתערבותם הבוטה של הרבאים הקונסרבטיבים בעניין הכשרות מעוררת חשד, כאשר אותם רבאים ידועים כאוכלי נבילות וטריפות, ומצרים על כך שבתקופה כה קשה הם מנצלים את המצב הכלכלי הקשה להרבות במחלוקת ולהשחרת רבני הקהילות הפועלים ללא לאות לאחדות הקהילה היהודית בארגנטינה, הרבנים מסיימים את מכתבם בתקווה לשלום ובתפילה לבריאות הקהילה.

חרדים ארגנטינה הרב שמואל אריה לוין הוזלת מחירים משווקי בשר אתגרי כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד