י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשיך להלהיט את הרוחות

בניגוד לראש העיר; מושל ניו יורק: "אני לא מתנצל בפני החרדים"

לא יורד מהעץ: מושל ניו יורק ממשיך להתסיס את הרוחות בקהילה החרדית המקומית | אחרי שראש עיריית ניו יורק התנצל על התבטאויותיו בכל הנוגע לאכיפת ההנחיות בשכונות החרדיות, המושל קומואו טוען כי הוא מצטער על המתים אך לא מעבר | בתגובה: בכירים בקהילה משיבים אש

בניגוד לראש העיר; מושל ניו יורק: "אני לא מתנצל בפני החרדים"
אנדרו קואומו צילום: פלאש 90

מושל ניו יורק אנדרו קומואו אמר אתמול (רביעי) כי הוא אינו רואה שום סיבה להביע התנצלות לקהילות החרדיות ברחבי ניו יורק, כפי שעשה ראש העיר, דה בלאזיו יום קודם

"לא" אמר קואומו, במסיבת עיתונאים באלבני כאשר נשאל על ידי כתב ה'ניו יורק פוסט' אם הוא מאמין שהתנצלות מתבקשת. "אני מצטער שהם מרגישים הפרעה, אני מצטער שהכל השתבש להם, הצרכים הדתיים שלהם שובשו, כמות קטנה של אנשים שיכולים להיות בבית הכנסת הוא שיבוש, כמות קטנה של אנשים שיכולים להיות בחתונה הוא שיבוש, פעולות בתי הספר שלהם שובשו. אני מצטער על זה" אמר קואומו. הוא המשיך, "באותו אופן אני מצטער על הקהילה הקתולית, והקהילה המוסלמית וכל השאר, אני מצטער שאנחנו עוברים את זה, אני מצטער שאנשים מתים, אני מצטער שהמדינה צריכה להטיל שיבוש על החיים שלכם, אני מצטער שאנחנו צריכים לסגור את העסקים שלכם דבר שיכול להביא לסגירת העסק".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום שלישי פרסם ראש העיר, דה בלאזיו התנצלות למנהיגים חרדים בברוקלין ובקווינס, ואמר כי הוא "לא הסביר בבירור את תקנות הקורונה לקהילה".

לעומת ראש העיר, המושל מתעקש כי המדינה עשתה הכל כדי להעביר את ההנחיות באופן מלא. "האם אני מאמין שיכולנו לפרסם את הכללים של הריחוק החברתי ועטיית מסכה טוב יותר ממה שהעברנו אותם? אני מניח שזה תמיד אפשרי, אבל אני חושב שעשיתי יותר מכל מושל בהיסטוריה של מדינת ניו יורק," אמר. קואומו והוסיף, "אם מישהו בניו יורק אומר "מעולם לא שמעתי את ההגבלה הזאת שאני צריך ללבוש מסכה, מעולם לא שמעתי שיש הגבלות על מספר האנשים שיכולים להיות במקום התכנסות, אני בטוח שזה אפשרי אבל אני לא יודע מה עוד יכולנו לעשות כדי להעביר את הדרישות שלנו, עשיתי את זה כל יום בצורה טובה".

בתגובה לדברים, חבר המועצה שמחה אייכנשטיין הדמוקרטי, תקף את קואומו על חוסר ההתנצלות שלו. "הוא צריך להתנצל על כך שהוא הפנה את זה להיות בעיה יהודית אורתודוכסית. להגיד שאנחנו לא רצינו לקיים את ההוראות, זה שפה מפלגת". אייכנשטיין הוסיף, "האם אתה יכול לדמיין אותו מכנה כל קהילה אתנית או דתית אחרת כמו שהוא כינה את היהודים?".

"מה שכואב ברמה הקהילתית הן ההערות האלה יותר מכל, השפה הזאת לא בסדר, לא בסדר, אני מצטער אבל שום מושל, אף נבחר ציבור לא יכול להשתמש בניסוח המפלג הזה," אמר אייכנשטיין.

הוא אמר כי הוא "אינו מאמין" שקואומו "אנטישמי", אך "עליו להבין שהמילים בהן הוא משתמש יכולות להיות בעלות השלכות מתמשכות לרעה ומזיקות".

אנדרו קואומו חרדים בניו יורק קורונה דה בלאזיו שמחה אייכנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד