ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחכים לגשם שיבוא?

השר החילוני תוקף: אין היגיון להתיר התקהלות ולסגור בתי כנסת

אפילו הם מבינים: בעוד שבקבינט הקורונה מתעקשים מקבלי ההחלטות להשאיר את בתי הכנסת סגורים ואת המתפללים נתונים לחסדי מזג האוויר, דווקא השר החילוני יזהר שי מציף את הבעייתיות ומצהיר: מדובר בחוסר היגיון | בימים הקרובים יתחילו להעתיר 'ותן טל ומטר' ונדמה כי אין שם למעלה מי שנותן את דעתו על כל מנייני החצרות ההולכים להישטף בגשמים והרוחות 

השר החילוני תוקף: אין היגיון להתיר התקהלות ולסגור בתי כנסת
מתפללים ברחובות בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

השר יזהר שי, כחול לבן, עלה הבוקר (חמישי) להתראיין ברדיו קול חי, בנושאים העומדים על סדר היום. בתחילת דבריו התרעם שי על הטוענים לפוליטיזציה של כלל ההנחיות, והבהיר, יש שר שחשובות לו ההפגנות בבלפור, ויש שר שמצהיר שתלמודי התורה חשובים יותר מבתי הכנסת. זה לא אומר שמדובר בהנחיות פוליטיות. "אני למשל הצעתי שמיד בשלב הבא נפתח את בתי הכנסת, הגיע הזמן להכניס אותם למתווה" אומר שי.

המראיין העיתונאי איתי גדסי, שמח על העלאת נושא בתי הכנסת על ידי השר בעצמו, והקשה לו מה ההיגיון בזה שעשרה אנשים יכולים להתכנס בשטחים סגורים לפצח גרעינים או לעשות חפלה, וללמוד ולהתפלל אסור. בתגובה אמר יזהר שי "ההיגיון הוא כזה אנחנו חייבים להכריז שבתי תפילה יכולים כבר עכשיו להיות פתוחים בהתאם למתווה 10 בפנים 20 בחוץ אין סיבה שזה לא יקרה. במשא ומתן על היציאה מהסגר, דרשתי מוקדם מהצפוי ומאוחר ממה שהיה צריך כבר עכשיו אנחנו צריכים לפתוח את בתי הכנסת בדיוק באותו מתווה בו אישרנו לחברות הייטק לעבוד וגם מקווה שזה יקרה מידית" מצהיר שי.

יצוין לא מדובר על בשורה מידית כי ההחלטה של חברי הקבינט היא להמתין שבועיים בין כל צעד של שחרור והקלה בהנחיות. ובאם בעז"ה לא תתרחש תפנית במגמה המעודדת, רק בעוד שבועיים ייעשה הצעד  של פתיחת בתי הכנסת. ובינתיים המתפללים ממשיכים לסבול בקור ובחום.

האבסורד מתעצם שבעתיים כאשר מסתכלים בלוח השנה היהודי ורואים שבעוד ימים ספורים נתחיל לבקש על הגשם, ולאו דווקא עיון בלוח השנה היהודי יגלה את האבסורד לאלו שם למעלה האמורים להחליט, גם עיון בתחזיות מזג האוויר יציגו להם תמונה עצובה של מנייני חצרות הולכים להישטף בגשם, הסככות המאולתרות יתעופפו ברוחות. בישראל כמו בישראל יגלו שאנחנו בבעיה רק כשהיא תתקוף במלוא עוזה.

הגיע הזמן שהאנשים שם למעלה יתעשתו ויקדימו רפואה למכה, לא יתכן שמתעמלי חדרי הכושר מתעמלים תחת קורת גג ובאולם ממוזג בעוד מניני התפילות לא מקבלים הסדר כלשהו, החורף כאן, הנגיף לא מתרשם מההחלטות והקצב שהחליטו עליו חברי הקבינט, ובאם בעזרת השם אכן יבואו עלינו ימים עם גשמי ברכה כפי שאנחנו מקווים, מניני הטחים הפתוחים יהיו בבעיה הגדולה, שמוטב עם נציגי הציבור יתנו את הדעת עליה כבר כעת, בהיערכות נכונה או בהתאמת מתווה הוגן. 

 

יזהר שי סגירת בתי כנסת קורונה גשמי ברכה שטח פתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד