י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אל תאשימו את הילדים

חוקרים נגד משרד הבריאות: ילדים לא מדבקים

חרף אזהרת מומחי משרד הבריאות אותה פרסמנו, על כך שילדים נדבקים ומדבקים בשיעור גבוה יותר, חוקרי האוניברסיטה העברית קובעים כי הדבר אינו נכון

חוקרים נגד משרד הבריאות: ילדים לא מדבקים
ילדים חוצים צילום: Gili Yaari /Flash90

החוקרים נגד המומחים: צוות חוקרים רב תחומי מהאוניברסיטה העברית מטיל ביקורת חריפה על הדו"ח שפרסם לאחרונה משרד הבריאות על תחלואת קורונה בילדים וטוען כי מדובר בלא פחת מ"פרשנות שגויה ומגמתית".

בימים האחרונים פורסמה דעתם של מומחי משרד הבריאות על כך שיש לפתוח את מערכת החינוך בהדרגה, לאור העובדה שילדים, בגלל היותם א-סימפטומטיים, נדבקים ומדביקים בשיעור גבוה יותר מאשר מבוגרים שחווים את תסמיני הקורונה ועל כן נשמרים מלהדביק אחרים.

אך כעת מפרסמים חוקרים בעלי שם דעה הפוכה וסותרים את דעת מומחי משרד הבריאות. לטענתם, הדו"ח שפרסמו מתעלם מעובדות ידועות ועומד בסתירה מוחלטת לממצאים שהוא בעצמו מציג, אלא שמסקנות מחברי הדו"ח שונה בתכלית מאחר והם מעניקים לעובדות פרשנות שגויה בתכלית.

"קראנו את הדו"ח הארוך והמפורט הנדון. אנו מברכים על הוצאת מסמך חשוב הסוקר את התחלואה בקורונה בילדים. יחד עם זאת, לדעתנו המסמך מציג פרשנות שגויה ומגמתית לנתונים המוצגים בו. בשל הדחיפות, אנו מביאים כעת את תמצית הביקורת שלנו ומסמך מפורט יוצג בהקדם".

החוקרים מייחסים חשיבות גובהה לנוכחותם של הילדים במוסדות, דבר שלא הוזכר בדו"ח משרד הבריאות. "במסמך חסרה ההכרה בתפקיד החיוני שבתי הספר ממלאים בהתפתחותם הגופנית, השכלית, הרגשית והחברתית של ילדים, בתזונתם ובצמצום פערים בחברה וכן בהשפעת סגירת מסגרות החינוך על מצבם הכלכלי של הורי הילדים והמדינה".

בהמשך מסבירים חוקרי האוניברסיטה העברית כי "על אף שהנתונים המוצגים בדו"ח מדגימים בבירור שילדים נדבקים פחות, לרוב נדבקים ממבוגרים ולא להיפך ומהווים אחוז קטן ממפיצי-העל באוכלוסייה ( 4.9% ), בחרו כותבי הדו"ח להציג מסקנות הפוכות".

עוד הם טוענים כי "הקביעה כי ניתן לייחס את העלייה הדרמטית בשיעור המאומתים ב- 1.9 לפתיחת בתי הספר הינה שגויה מן היסוד מבחינה אפידמיולוגית שכן ברור שהיא מבטאת אירועי הדבקה שאירעו 10-14 יום לפניכן. בנוסף, אין לייחס את הירידה בתחלואה לסגירת בתי הספר, כשכל אוכלוסיית ישראל נכנסה לסגר מלא יום לאחר מכן, ב- 18.9".

ומכאן למסקנה המתבקשת. "מסקנות הדו"ח, שאינן בהלימה לנתונים עליהם הן מבוססות, מדגישות את הסיבות מדוע אין להחזיר ילדים למסגרת לימודית סדורה ומתעלם מהחובה המוסרית להחזרתם, המוסכמת ע"י אירגוני רופאי ילדים, ארגון הבריאות העולמי ואנשי בריאות ואקדמיה".

את מכתבם הם מסיימים בקריאה "כאנשי בריאות הציבור אנו קוראים לקיים דיון ענייני על אופן פתיחת מסגרות החינוך בצורה בטוחה, ולא על עצם פתיחתן".

 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד