י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הניסוי ממשיך

רגע לפני הקריסה התברר: הנסיין לא מת מהחיסון

אחד ממשתתפי הניסוי בחיסון לקורונה שמפתחת חברת 'אסטרהזניקה' מת | אחר שמניות החברה צללו התברר: הוא קיבל זריקת פלסבו ללא חומר פעיל

רגע לפני הקריסה התברר: הנסיין לא מת מהחיסון
חיסון, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

הניסוי הצליח, והנסיין מת: שעות אחר שמניות חברת התרופות אסטרהזניקה צללו לאחר שהתברר כי אחד מהמשתתפים מת בניסוי הענק שהיא עורכת לחיסון שהיא מפתחת נגד קורונה, התברר כי מדובר במהומה על לא מאומה. הנסיין קיבל זריקת פלסבו ללא כל חומר פעיל והוא היה למעשה בקבוצת הביקורת ולא בין אלו שקיבלו זריקה עם חומר פעיל המכיל את תרכובת החיסון. משכך, הניסוי הגדול ממשיך להתקדם, בינתיים ללא דופי.

הנסיין שמת הינו תושב ברזיל, והשמועה על מותו עשתה כנפיים. במשך שעות נראה היה כי הניסוי הגדול נידון לעיכוב משמעותי עד לבירור סיבת המוות, אלא שלאחר שעה קלה התברר כי הלה נטל חלק בניסוי אך על פי רישומי החברה כלל לא קיבל מנת חיסון אלא זריקת פלסבו בלבד, שלא יכלה לגרום למותו בכל מקרה, כך שהוא מת מסיבה אחרת שטרם הובררה.

יצוין כי בשבועות האחרונים לפחות בשני מקרים אחרים הניסוי הושהה לכמה ימים אחר שאחד מהמשתתפים חווה תסמינים קשים, אולם חקירה מהירה גילתה סיבות חיצוניות לתסמינים ועל כן הניסוי נמשך.

החיסון של אסטרהזניקה בוסס על נגיף בשם אדנו שנלקח משימפנזים, ושונה, כך שישא את הגנים של נגיף הקורונה ויעביר אותם לתאי הגוף. הנגיף, המשמש כמעין ״אוטובוס״ המחדיר את הגנים של הקורונה לגוף, נחשב לבלתי מזיק לבני אדם.

קורונה ניסוי ברזיל מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד