י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נודלס קטלני

סין: תשעה מתו מאכילת אטריות מקולקלות

בני משפחה בסין מתו לאחר שטעמו ממנות נודלס שנשמר במקפיא הביתי | בעבר נרשמו לא מעט מקרי מוות ברחבי העולם כתוצאה מהחומצה המסוכנת ובמדינות רבות אף נאסר השימוש בה

סין: תשעה מתו מאכילת אטריות מקולקלות
קשישים בסין. אילוסטרציה צילום: unsplash

אטריות יכולות להרוג: כאילו לא די בקורונה הקוטלת מיליונים, תשעה בני משפחה בסין מתו לאחר שאכלו מרק אטריות תוצרת בית, כך דווח ב'ישראל היום'. האירוע התרחש במחוז הסיני הצפוני חיילונגג'יאנג, ומי שדיווח על כך היה אחראי הבריאות המחוזי.

האטריות, כך התברר, הוחזקו במקפיא יותר משנה והכילו קמח תירס מותסס, אשר הרעיל את המשפחה באמצעות חומצה בונגקרקית. אלה חשו ברע ופונו לבית החולים, שם למרות ניסיונות הטיפול נקבע מותם. למרבה המזל, שלושה מילדי המשפחה סירבו לאכול את המרק ולכן ניצלו.

מדובר בחומצה מסוכנת ביותר. באינדונזיה, למשל, אסרו את הייצור שלה כיוון שלעיתים ההתססה של החומצה הופכת אותה לרעילה. אין כיום תרופה יעילה כנגד התסמינים של הנחשפים אליה – מכאבי בטן ועד מקרי תרדמת ומוות של האוכלים. מקרה נורא נוסף של מוות המוני מהרעלה שכזו התרחש במהלך הלוויה במוזמביק האפריקנית ב-2015, שם מתו 75 בני אדם ו-200 אושפזו בבתי החולים אחרי ששתו בירה שהכילה את החומר.

חומצה בונגקרקית היא חומר שלא מתפרק בבישול גם בטמפרטורות גבוהות. זאת הסיבה לכך שכשהוא נוצר על ידי חיידקים במהלך תסיסה, קיימת סכנה לבריאות הסועדים.

סין נודלס מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד