י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שהתגלו סיבוכים

מרפאה מיוחדת לילדים מחלימי קורונה נפתחה ב'שניידר'

בבית החולים לילדים 'שניידר' נפתחה מרפאה רב תחומית לילדים המחלימים מנגיף הקורונה. המטופלים יעברו בירור מקיף לאחר ההחלמה ומעקב למניעת פגיעות בהמשך  

מרפאה מיוחדת לילדים מחלימי קורונה נפתחה ב'שניידר'
יחצ מכבי

מקרים של היפגעויות ילדים מנגיף הקורונה הם אמנם נדירים, כאשר מרבית הילדים עוברים את המחלה ללא שהיא משאירה בהם כל עקבות, אך לאחר שהתברר כי מספר ילדים ניזוקו כתוצאה מהמחלה (בעיקר לאחר גילוי תסמונת דמויית קוואסקי שפגעה בליבם של כ-30 ילדים בארץ) הוחלט על פתיחת 'מרפאת מחלימים' מיוחדת לילדים חולי קורונה במרכז שניידר לרפואת ילדים. בארץ כבר פועלות מרפאות מחלימים לקורונה, אך הן סיפקו מענה רק למבוגרים. 

המרפאה הפועלת במרכז שניידר לרפואת ילדים היא מרפאה רב תחומית במסגרת אשפוז יום, כאשר הילדים יעברו בירור מקיף על ידי רופא למחלות זיהומיות ובמידת הצורך יופנו לייעוץ מומחים לטיפול בבעיות הרפואיות העלולות להופיע כתוצאה מהמחלה.

בין היתר, תבוצע הערכת תפקוד ריאתי ולבבי, הערכה פסיכוסוציאלית והערכה תזונתית. במהלך הביקור יבוצעו בדיקות דם מקיפות, צילום חזה ותפקודי ריאה (לילדים מעל גיל שש) ובדיקות נוספות בהתאם לצורך.

ד"ר ליאת אשכנזי-הופנונג, מנהלת מחלקת אשפוז יום במרכז שניידר לרפואת ילדים: "לשמחתנו, ילדים חווים את המחלה באופן קל ביחס למבוגרים ובדרך כלל מחלימים ממנה באופן מלא בטווח הקצר. עם זאת, יש דיווחים בילדים על סיבוכים מאוחרים של COVID-19 ועל כן יש צורך במרפאה למעקב רב תחומי אחרי מחלימים לטווח הארוך יותר".

המרפאה מיועדת למבוטחי כלל קופות החולים, בהפניה של רופא מטפל וטופס 17.

קורונה בית חולים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד