י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גרמה להתמכרות המונית

ארה"ב: חברת התרופות 'פרדו' תשלם קנס עתק ותיסגר

התביעה נגד החברה החלה לאחר שהתברר כי גרמה לכך שמאות אלפים התמכרו למשככי הכאבים "אוקסיקונטין" ופיתחו בהם תלות • החברה תיסגר, ותקים במקום זאת חברה שתפעל ללא כוונת ריווח ולתועלת הציבור

ארה"ב: חברת התרופות 'פרדו' תשלם קנס עתק ותיסגר
אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שגרמה להתמכרות המונית, החברה תיסגר ותשלם קנס בסכום עתק: בתום הליך שנמשך מספר שנים, דווח היום בארה"ב כי חברת התרופות האמריקאית פרדו, יצרנית משכך הכאבים הנרקוטי אוקסיקונטין, הגיעה להסדר מיוחד עם משרד המשפטים של ארה"ב לפיו תודה באישומים שהוגשו נגדה בסעיפי גרימת ההתמכרות לצרכנים, ותשלם קנס בסכום עתק של 8.3 מיליארד דולר. מאחר ולחברה אין את ההון הדרוש למימון הקנס, היא תיסגר ותפעל מעתה כחברה 'לתועלת הציבור' וללא כוונת ריווח.

הפרשיה, שזכתה לכינוי "משבר האופיואידים", הסעירה את ארה"ב לאחר שנודע כי מאות אלפי אמריקאים התמכרו למשככי הכאבים שהחברה ייצרה תחת המותג "אוקסיקונטין" ופיתחו בהם תלות. בתביעה נטען כי יותר מ-450 אלף משתמשים בתכשיר האוקיסקונטין מתו ממינון יתר ומהתמכרות לתרופות הנרקוטיות.

עוד נטען כי חלק מתוך משתמשי התרופה מתו לאחר שנטלו תרופות לא חוקיות או מזויפות עקב ההתמכרות לחומרים הנרקוטיים שהרופאים – שקיבלו תגמול מיוחד מהחברה - עודדו את השימוש בהם.

ההליך נגד החבר התנהל מזה מספר שנים והוא הגיע היום לסיומו, לאחר שנודע כי הנהלת החברה הסכימה להודות באישומים, לשלם קנס, ולסגור את החברה כאשר תחתיה תוקם חברה חדשה לתועלת הציבור בלבד, שלא תפעל לצורכי רווח כמו חברות עסקיות אחרות וכל הכנסותיה בעתיד מתרופות שונות שתייצר, לרבות התכשיר אוקסיקונטין שיש בו לעתים צורך רפואי, ישמשו למימון תכניות טיפול רפואי מתקדם במתמכרים ולשם גמילה.

במקביל, תשלם החברה קנס של 8.3 מיליארד דולר, כאשר סכום של 2.8 מיליארד דולר יועבר כפיצוי לצרכנים שהתארגנו ותבעו אף הם את החברה.

לפי ההסדר, על החברה במתכונת החדשה יהיה לייצר תכשירים במסגרת טיפולים כנגד מינוני יתר של תרופות שונות. בנפרד גם נקבע כי בעליה של החברה הפרטית, משפחת סאקלר, תשלם פיצויים אזרחיים בסך 225 מיליון דולר. יו"ר החברה, סטיב מילר, אמר היום כי "החברה כיום שונה לחלוטין מזו שהייתה כאשר התברר חלקה בפרשה".

 

תרופות התמכרות ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד