י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החרדים מפיצי מחלות?

עשרות ישראלים נדבקו בקורונה בעקבות מגע עם מטיילים

בעוד כלי התקשורת והפוליטיקאים דנים ללא הרף באשמת החרדים לתחלואה הגבוהה בישראל, מדווח היום כי עשרות ישראלים נדבקו בקורונה בעקבות מגע עם מטיילים ששבו מטורקיה

עשרות ישראלים נדבקו בקורונה בעקבות מגע עם מטיילים
קורונה - שדה התעופה נתב"ג צילום: Tomer Neuberg/Flash90

החרדים מפיצים את הקורונה? מזה מספר חודשים שהולך וגובר גל ההסתה כנגד הציבור החרדי. המסיתים, החל בחברי כנסת כאביגדור ליברמן וכלה במגוון כלי התקשורת, שטוענים ללא הרף כי החרדים מפיצים את הקורונה ותורמים להתפשטות המחלה. היום דווח כי עשרות ישראלים נדבקו בקורונה בעקבות מגע עם מטיילים ששבו מטורקיה.

נבדוק את העובדות: לפני כשבעה חודשים התגלה חולה הקורונה הראשון בישראל. היה זה חולה שהגיע מספינת התענוגות ביפן שמרבית נוסעיה חלו בקורונה. מספר ימים לאחר מכן, ישראלי נוסף שחזר מאיטליה פתח שרשרת הדבקה לאחר שביקר בחנות הפיראט האדום.

מספר ימים לאחר מכן נפתחה שרשרת הדבקה נוספת על ידי חולה שישב במשחק כדורגל באצטדיון בלומפילד. למותר לציין שאלו לא חרדים.

ההבנה שאנחנו בעיצומה של מגיפה מסוכנת התקבלה בעקבות שרשרת הדבקה שפתחו תיירים מדרום קוריאה שביקרו בארץ. צריך לציין שהם אינם חרדים?

מספר חודשים לאחר מכן פרץ הגל השני של הקורונה. את תחילתו של הגל מייחסים במשרד הבריאות למסיבה שנערכה בגימנסיה העברית בירושלים, מסיבה שנערכה בניגוד להנחיות ופתחה שרשרת הדבקה של אלפים. כן, גם הגימנסיה העברית אינה מוסד חרדי.

כעת דווח, כי עשרות ישראלים נדבקו בקורונה בעקבות מגע עם מטיילים ששבו מטורקיה, כך פורסם היום (חמישי) בכאן חדשות. עוד נודע כי מדובר בלפחות 50 מקרים ידועים של נדבקים, בפרט במחוזות צפון וחיפה.

נציין, כי לפי דו"ח של פיקוד העורף, מומלץ להגביר את מאמצי האכיפה על בידודים של אנשים ששבים מחו"ל בכלל המגזרים.

 

קורונה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד