י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היום המסוגל

הנאהבים והנעימים: 3 חברים, 31 שנים וג' בחשוון

לפניכם סיפור מופלא שאילולא נכדו של בעל המעשה, שהוא גם עצמו חלק מהמעשה סיפר זאת ל'בחדרי חרדים', היינו מתקשים להאמין • שלושה חברים בחרו להם ליום המיתה את היום המסוגל ג' חשוון

הנאהבים והנעימים: 3 חברים, 31 שנים וג' בחשוון
ר' אבנר פרקש ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

אמש (רביעי) פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על פטירתו של הרה"ח ר' אבנר פרקש ז"ל, ר' אבנר ז"ל היה מדמויות ההוד שבשיכון ויז'ניץ, בית המדרש המיתולוגי 'בית הלל'.

היום מספר ל'בחדרי חרדים' נכדו של הרה"ח ר' ברוך אינדיג ז"ל שנפטר לפני שלושים ואחד שנה בדיוק, בג' חשון תש"ן, סיפור נורא ומצמרר.

"סבא שלי והרב אבנר פרקש ז"ל עבדו יחד בחברה קדישא במשך שנים, ונעשו ידידים בלב ונפש," מספר הנכד, וממשיך "אז נכון, שזה עצמו כבר איזה קצה של סיפור מעניין ששני חברים נפטרו באותו היום בהפרש של שלושים ואחד שנה, אבל לא זה העיקר, המעניין הוא מה שקרה בזמנו כשאבא שלי ישב שבעה על הסבא שלי".

"באחד הימים הגיעו לנחם שני חסידים, הרה"ח ר' משה שוסטר ז"ל והרב אבנר פרקש ז"ל, הרב שוסטר היה בן דוד של סבי שהכיר גם את ר' אבנר פרקש ז"ל, וכך יצא ששניהם יחד באו לנחם.

לפני שיצאו לדרכם הם נכנסו לסבתא שלי ע"ה לנחם אותה, ואמר הרה"ח ר' משה שוסטר ז"ל לסבתא שלי ע"ה שהתאריך ג' חשון הוא תאריך מיוחד מאוד להיפטר בו מן העולם, והסביר לה למה, ובסיום דבריו הוא אמר הלוואי וגם אני אזכה לזה". מספר הנכד על ההשתלשלות המדהימה, "הרב אבנר ז"ל שעמד שם גם הנהן בראשו ויצא מהחדר, הוא חזר לסלון וסיפר לאבא שלי את מה שאמר ר' משה שוסטר לסבתא שלי ע"ה ואמר נו אם כך הלוואי שגם אני אזכה, בנוסף בסוף השבעה הרב אבנר ז"ל לקח אותנו לבית הקברות ברכבו, והוא שוב חזר על הדברים שאמר ר' משה שוסטר והפטיר נו הלוואי ונזכה".

"ואכן כך היה, ר' משה שוסטר הנ"ל נפטר בג' חשון שנה אחרי זה דהיינו בג' חשון תשנ"א, ואילו ר' אבנר ז"ל נפטר גם בג' חשון 31 שנה אחרי".

עוד מוסיף הנכד לספר, "כשסיפרתי את הסיפור לבן שלו הוא אמר לי שעכשיו הוא מבין שני דברים, דבר ראשון ששבוע שעבר פתאום אבא שלו אמר לו אתה יודע ששבוע הבא ג' חשון זה היארצייט של ר' ברוך אינדיג, והוא לא ממש הבין מה הוא נזכר ממנו לאחר ששנים שלא דבר עליו, ודבר נוסף, ההידרדרות של אביו התחילה בארבע אחרי צהרים, ובאופן טבעי ורגיל זה היה אמור לקחת כמה ימים עד הפטירה, והנה לפתע הכול התדרדר ובשעה חמש הוא כבר נפטר. עכשיו הוא מבין למה! הוא לא רצה לפספס את השקיעה של ג' חשון!" מספר הנכד בהתרגשות.

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

בית הלל שיכון ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד