י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רגע לפני שנמכר

השוטרים איתרו את העיט על העץ והצליחו ללכוד אותו • צפו

בעקבות מידע שהגיע למשטרה, אותר עיט שגדל בבית פרטי ואולף בכדי למוכרו בכ10 אלף ₪, החשוד אב המשפחה, תושב זמר בשנות ה30 לחייו השליך ככל הנראה את העיט מחלון ביתו במטרה לשבש את הראיות נגדו, שוטרי מגב שהבחינו בעיט, הצליחו לתפוס אותו • צפו בתיעוד

השוטרים איתרו את העיט על העץ והצליחו ללכוד אותו • צפו
העיט על העץ צילום: דוברות המשטרה

בלשי ושוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל ופקח רשות הטבע והגנים איתרו בבית פרטי עיט חיוויאי (חיוויאי הנחשים) שגודל ואולף, רגע לפני שנמכר בכ- 10 אלף ש"ח.

השוטרים תופסים את העיט. צילום: דוברות המשטרה

ע"פ מידע מודיעיני שהוביל היום את בלשי ושוטרי מג"ב ופקח רשות הטבע והגנים לחיפוש בבית פרטי במועצה המקומית זמר שבמרכז הארץ בו הוחזק על פי החשד עוף דורס בניגוד לחוק.

עם הגעת השוטרים אל הבית, החשוד, אב המשפחה, השליך ככל הנראה את העיט מחוץ לחלון במטרה לשבש את הראיות.

השוטרים שמיד הבחינו בעיט יחד עם פקח רשות הטבע והגנים תפסו אותו והוא הועבר לבדיקות רפואיות בבית החולים לחיות בר. עם השלמת הבדיקות וטיפול ראשוני הוא יועבר לחוות גידול ולא ישוחרר לטבע מכיוון שלא גדל בסביבתו הטבעית ולכן לא יוכל לשרוד באופן עצמאי.

מפקד הפעילות מטעם מג"ב הוסיף: "מדובר בעוף דורס שככל הנראה גודל על ידי החשוד מגיל קטן ואף אולף במטרה להימכר. לצערנו הרב יש ביקוש לעופות דורסים מאולפים מהסוג הזה שמהווים סמל סטטוס בחלק מהמגזרים במדינה ואנו נעשה הכל בכדי להאבק בתופעה, לאתר את בעלי החיים ולהשיבם לטבע או לבתי גידול מיוחדים". 

כל פגיעה, החזקה וסחר בערך טבע ללא היתר מראש מהווה עבירה על החוק. בהתאם רשות הטבע והגנים תפעל למצות את החוק עם החשוד בעבירות המיוחסות לו ולהעמידו לדין. החשוד תושב זמר בשנות ה- 30 לחייו נעצר להמשך חקירה.

רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד