י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מניו יורק ועד סרביה

לייבל'ה: האירועים שהתקיימו כפי ההנחיות

לייבל'ה מציין בפתיחה כי הוא לא אהב לשון המעטה את תמונת השער לה זכה יו"ר 'דגל' הוותיק משה גפני בחינמון. לעומת זאת הראיון שהעניק יו"ר ועדת הכספים לחדשות 13 ריגש את לייבל'ה מאוד • והשבוע במדור: מדוע המשטרה היא זו שאשמה בהפרת ההנחיות? התיעוד הבלעדי מחתונת המלחין שנערכה אי שם בנגב, החרדי של 'כאן' תועד מתעד את השר, והזמר החסידי שלגם מרק חם עם הרבי בניו ג'רזי • כנסו כנסו

לייבל'ה: האירועים שהתקיימו כפי ההנחיות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה התרשם השבוע מאוד מאוד מהראיון שהעניק יו"ר דגל התורה משה גפני לחדשות 13, גפני שהיה במיטבו יותר מתמונת השער בישראל היום אמר שאין הפרות כלל וכלל, והאמת לייבל'ה טוען תמיד כי כל האירועים הכול כפי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, אלא שהמשטרה היא זו שמפרה את ההנחיות ומגיעה למקומות ובשל כך מתחוללות מהומות אלוקים.

מי שכן שומר על ההנחיות באדיקות, הוא יועץ התקשורת ירח טוקר שדברר השבוע את בית שר התורה וגם קצת את 'מתנת חיים' והמפלגה הרפובליקנית בישראל. טוקר נצפה שומר על כל ההנחיות בסופר בקניון רמות ומתכונן לשבת קודש.

הפוליטי של 'כאן 11' מיכאל שמש, תיעד השבוע את שקית הגרעינים של השר צחי הנגבי בדרכו הביתה לקראת המשחק של קבוצתו. לייבל'ה תיעד את שמש מתעד את הנגבי והופתע מהצעירים שלא קמים בפני המבוגרים.

את סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש לכד לייבל'ה במכולת של שלום, תוך כדי שעוטה מסכה כפי שמירת ההנחיות בחצר חסידות סלונים זאת למרות שהמוכר שם מתחת לאף דייטש מקפיד גם לשים על האף.

את אמן הרגש מוטי שטיינמץ פגש לייבל'ה בקונדוטוריה של כץ בבני ברק תוך כדי שהוא עוטה מסכה על פניו ומקבל הסברים על המאפים משוקי כץ התותח.

השבוע הייתה שמחה גדולה בבית משפחת הגר"ח קנייבסקי, הנכד המסור הגאון רבי גדליה הוניגסברג חיתן את בתו בשטח פתוח. לייבל'ה מביא תיעוד בלעדי של וידאו מרחבת הריקודים בהשתתפות נכדי הגר"ח קנייבסקי שהחלימו מוירוס הקורונה.

ההתרגשות הגדולה של השבוע הייתה החתונה ברחבת בית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים בכדי שאבי המשפחה יוכל לראות את החתונה. מי שדאג לאישור של החתונה הוא ר' שימען ברוין מביקור חולים 'יד אברהם' שעמד יחד עם צוות הירושלמים עם הכתונת פסים וה'יארמולקע' ליד מנחת המסוקים בכדי לחזות בחתונה המרגשת.

חתונת ענק השבוע נוספת במקום סודי: המלחין הצעיר ביותר במגזר החרדי בנצי שטיין, חגג את שמחת נישואיו. לייבל'ה שלא יכול היה להשתתף כפי שתקראו בהמשך, שיגר מזל טוב ביום החופה בשידור חי.

מהמקום קיבל לייבל'ה דיווחים ששוטרים הגיעו והבינו שעם 'אורייתא' לא מתעסקים וכך הם גם קיבלו ברכה ולחן במקום משטיין.

שיא הלילה היה בהפתעה של מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר יחד עם ארל'ה סמט, שעלו לעשות מיקס שלם מכל הלחנים 'נכנסי צאן הברזל' של החתן. לייבל'ה מביא לכם תיעוד וידאו מהמיקס של הלחנים, אך מתנצל על האיכות, בכל זאת החתונה הייתה במעוז של הבדואים אי שם.

אפרופו פנחס ביכלר השבוע לייבל'ה ראה את פנחס ביום שמחת ליבו, מעמד תגלחת הראש או אם תרצו 'ברית הפאות' לבנו היניק שהגיע לגיל שלוש. את המעמד עשה פנחס בחדרו של מורו ורבו הרבי מסאדיגורה שגזז ממחלפות ראשו.

ועדיין במוזיקה החסידית, המוזיקאי אבי דרור חגג 35 והחברים ארגנו לו יומולדת חגיגית במיוחד, כמובן על פי ההנחיות. בין המשתתפים: העיתונאים שלומי גיל, דב אייכלר, המוזיקאים אריק דביר, רולי דיקמן, המפיק ישראל לובין ועוד.

רגע השיא היה כשעוגת היומולדת הוטחה בפניו של החתן. מכאן משוגרת ברכת מזל טוב למוזיקאי המוכשר.

לייבל'ה נתקל השבוע ברכבו של השר בפועל במשרד השיכון מוטי בבצ'יק שעבר פנצ'ר רגע לפני יציאה לפגישה חשובה. מי שתפס פיקוד היה הנהג שימי גרוסמן יחד עם חברים תיקן במהירות והגיע בזמן לפגישה.

את השבוע הקדיש לייבל'ה לביקור בתפוח הגדול לקראת הבחירות והכחשת הקורונה הגדולה ביותר כפי ההנחיות של הגל השני בברוקלין החרדית.

כבר בשדה התעופה בנוארק, ראה לייבל'ה את חבר מועצת עיריית ירושלים מיכל הלברשטאם מטעם בעלזא, מגיע וממתין למזוודותיו תוך שמירה על ההנחיות והכללים הנוקשים בחצר החסידות.

אפרופו הלברשטאם, לייבל'ה גם הגיע ל'שומרי שבת' לבדוק בחוץ אם יש לו אנטי באדיס (נוגדנים) למגינת לב אין ללייבל'ה אנטי באדיס והוא ייכנס לבידוד מחמיר של 14 יום. בשומרי שבת ראה לייבל'ה את הלברשטאם ומנכ"ל מרכז מוסדות בעלזא הרשל פרקש שבאו להכין את הביקור של בן הרבי.

מיד לאחר התפילה ב'שומרי שבת' הגיע לייבל'ה לחנות המשחקים הנמצאת על ה- 13 ובפתח תפס תמונה מחויכת של החזן העולמי ישראל אדלר.

אדלר, הגיע במיוחד לארה"ב לחתונת משפחת רוטנברג, צאצאי הרבי בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ ממונסי זצ"ל. שרוליק אדלר נתן הופעה תוך כדי שהוא רושם היסטוריה כשבשמחות בית ויז'ניץ מופיע חסיד גור כגראמר.

בפרק נכבד ביותר שתקראו עליו בהמשך, תתואר ברוקלין החרדית בימים אלו. לייבל'ה הגיע לאולם בבורו פארק לחתונת בן הזקונים של הנגיד ר' מרדכי זילברשטיין מבעלי רשת 'גורמה גלאט', לייבל'ה חשב לתת לרשת הצרכניות דימוי של צרכניה ישראלית אך מהר מאוד הגיע למסקנה כי מה שיש בניו יורק אין בארץ והמקררים והמדפים יעידו.

בחתונה ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ, האורח מארץ ישראל, יחד עם בעלי השמחה ברגע של שמחה.

מי שנתן הופעה בשמחה היה 'מלך הגראמרים' פינקי ובר שנודע גם כמלחין בחסד עליון והוריד גראמן עם השיר 'אבא אבא' של פריד ועשה את זה ל'מאמע מאמע' ביידיש. עין לא נותרה יבשה.  

גם את ניו גרז'י לייבל'ה לא החסיר: במסעדה היהודית של זיסוביץ מישראל ראה לייבל'ה את הזמר לשעבר אפרים מנדלסון, לוגם מרק חם יחד עם הרבי מנייטרא בית שמש – קצרין רגע לפני שהשלג מכסה את האזור.

חתונה נוספת וגדולה שהתקיימה במחתרת של בן הנגיד ר' מאיד דוד טאבאק הנגיד הגדול לבית ויז'ניץ שאף זכה והרבי הגיע מישראל לחתונה בביקור בזק.

בחתונה פגש לייבל'ה את ווול'ה קירשנבוים, האיש והאגדה מהסרטונים נגד המשטרה במאה שערים וגדול המסאז'יטסים במגזר החרדי (מג'יק טאצ'. מרפא לגוף רוגע לנפש) שמגיע לניו יורק לפרק את הגב של הנגידים ואילי ההון, בחתונה הוא נצפה כשהוא עושה מסאז' לגדול הקלידנים בארה"ב אברומי ברקו לצד הזמר של מקהלת שירה הערשי וינברגר שהתרגש מהופעתם של האחים לבית דסקל.

האחים יענקי ושלומי דסקל הגיעו לחתונה ונתנו הופעה של 'מלוך כל העולם כולו בכבודך' בשירה אדירה ומרגשת שהרטיטה גם את לייבל'ה שנמצא אחרי הימים הנוראים.

בסעודת החתונה ראה לייבל'ה סוד שיח שרפי קודש עם יואלי שוורץ מלך הדרייוער'ס של ניו יורק ומלך הסטטוסים (שהיה היחיד שידע מהביקור של דה בלאזיו אצל ריספלר) יחד עם הנגיד הצעיר ר' אברומי זופניק שהיה טרוד בשבוע האחרון בעקבות שרשרת השמחות אצל מורו ורבו הנגיד ר' יידל מנדל.

גם מקומו של מלך הפאטגרעפער בארה"ב שמילו קאהן (המכונה ברוך אוביץ של ישראל) שמצלם כל צעד ושעל בחתונות השמחה במחיר טוב והגון.

את הרבי ממבקשי השם אי אפשר לפספס בכל ביקור בארה"ב יחד עם גבאי דודי וייס שמלווה אותו במסירות. בויליאמסבורג לאחר סבב חתונות השניים נצפו עוברים את הכביש במעבר חצייה תוך שמירה על כל ההנחיות.

ומניו יורק לדובאי, בצל הסכמי התעופה שנחתמו השבוע לאחר הסכם אברהם לייבל'ה התרגש שיוכל לטוס בקרוב לאיחוד האמירויות, בסרטון וידאו שקיבל ראה לייבל'ה את שימי גרוסמן כובש את דובאי.

ומי שקרע השבוע את סרביה, היה גדול הצלמים בישראל שוקי לרר, שטס לחופש לאחר שהחלים מהנגיף ויצא עם נוגדנים של ברזל.

ומכאן לשאר החדשות בארץ, אשר גרייבר מקול חי שרק זה עתה התחתן, כבר נצפה משוטט בסופרים לשמח את רעייתו.

העיתונאי הבכיר של 'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן שחטף דו"ח מהשוטרים האכזריים בעת שעמד על משמרתו לצלם את ההפגנה בבלפור, נצפה מתרפק על אבני הכותל להודות על ביטול הדו"ח.

בערב חג הסוכות כשכל עם ישראל עסוק בהכנות לחג קלט לייבל'ה בעדשתו מחזה לא שגרתי, בבית ההלוויות בסגולה בפ"ת עומד איש החסד אברומי לוי וסופד בבכי תמרורים על סבתו בת ה 96 שעלתה לגנזי מרומים. אברומי היה מאוד קשור אליה ואפילו היה לו תפקיד חשוב שקיבל בירושה מאביו ז"ל לסדר מידי ערב שבת את השולחן לכבוד שבת. לייבל'ה שולח את תנחומיו.

ואפרופו לוי, גם האח יוסי נראה במקום עצוב, בתום ימי האבל בחצר הקודש פיסטבורג ולאחר שבוע עמוס צילומים מניחומי גדולי ישראל התפנה הצלם האשדודי יוסי לוי לעלות ולשאת תפילה בחלקת ציונו הטרי של האדמו"ר זצ"ל.

ולפינת המזל טובים

ברכת מזל טוב לר' יעקב רוזנשטיין, מנהל רשת תלמודי התורה 'דרכי יושר' וחבר מועצת מטה בנימין לרגל שמחה הולדת נכדתו הבכורה.

מזל טוב להרב יוסף שטראוס, נאמן ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, להולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לרגל השמחה שלח הרב שטראוס מפה מדויקת לשלום זכר שיתקיים בחצרות בית השם במרכז בני ברק בשטח פתוח.

ברכת מזל טוב לר' דוד יואל קליין מעסקני חסידות סאטמר בבני ברק ובעל הלב הרחב, לרגל שמחת בר המצווה לבנו הגדול שנערכה בריחוק חברתי תוך שמירת ההנחיות. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לשלמה קופולביץ ממנהלי ג'רוזלם יארמולקע בירושלים לרגל נישואיו בשעה טובה, הזמר מוטי שטיינמץ חברו הפתיע אותו בחתונה בשירה משותפת. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל חברת ההפקות "תשמחו על לייבי" לייבי שצ'רנסקי, לרגל הולדת בנו בשעה טוב ומוצלחת. שמחת השלום זוכער תערך השבת בהיכל כולל בעלי בתים מתחת לבית החסידים הגוראי ברחוב אור החיים בבני ברק.

מרכז הקווים מאחלת ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליצחק דוידוביץ ממרכז הקווים והקו החרדי לרגל שמחת נישואיו במזל טוב בשטח פתוח.

ברכת מזל טוב לרובי בנט להולדת הנכדה בת לבנו ר' אברהם חתן הרה"ח ר' מנחם מנדל קאלאדני מברוקלין ניו יורק.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למנהל מערכת קו הנייעס 'קול הציבור' (אבי קניג לשעבר) יהושע העשיל היימן מחיפה, לרגל אירוסי בתו עם הבחור החשוב אברהם יקטר מחשובי תלמידי ישיבת בעלזא בירושלים.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד