ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

עוד סיבוב במאבק: איחוד הצלה מאיים לתבוע

בפניה ששיגר עורך הדין של 'איחוד הצלה' למנכ"ל ארגון מד"א, אלי בין, מאיים ארגון ההצלה החרדי: נפנה לבית משפט אם לא יוסר סעיף האוסר על מתנדב מד"א להתנדב בארגוני ההצלה

החרמה? אופנועי 'איחוד הצלה'
החרמה? אופנועי 'איחוד הצלה'

פרק נוסף במאבק הבלתי נגמר בין מד"א לארגון 'איחוד הצלה'. והפעם: לאחר הודעת ארגון מד"א כי יחתים את המתנדבים על איסור להתנדב במקביל בארגוני ההצלה החרדיים, הודיעו עורכי הדין של 'איחוד הצלה', כי הארגון ינקוט צעדים משפטיים נגד מד"א, באם לא ישונה הסעיף המגביל.

עו"ד חיים שטנגר, המייצג את ארגון 'איחוד הצלה', שלח מכתב התראה לאלי בין, מנכ"ל מד"א, בו הודיע כי אם הסעיף המגביל בטופס ההתחייבות עליו נדרש לחתום כל מתנדב של מד"א, לא ישונה - ינקטו אנשי 'איחוד הצלה' בהליכים שונים, ובהם משפטיים.

לטענת עורך הדין, מדובר בסעיף מפלה, האסור על-פי חוק.

בסעיף שהעלה את חמת הארגונים, חותמים מתנדבי מד"א, כי "משך כל זמן היותי מתנדב/ת מד"א ושנתיים לאחר הפסקת היותי מתנדב/ת - לא אעבוד בשכר ו/או בהתנדבות אצל גורם מתחרה כלשהו לרבות הדרכת עזרה ראשונה, אלא אם כן אקבל לכך הסכמת מד"א בכתב מראש".

עו"ד שטנגר, כותב בפנייתו למנכ"ל מד"א: "הנהלת מד"א הורתה לאנשי השטח, להפסיק ולהעסיק בשירות מד"א מתנדבים, המתנדבים גם אצל מרשתי, כל זאת בנימוק שהם חתמו על טופס התחייבות, המונע מהם, בזמן היותם מתנדבים במד"א ושנתיים לאחר הפסקת היותם מתנדבים, שלא לעבוד בשכר וגם/או שלא לעבוד בהתנדבות, אצל גורם מתחרה כל שהוא, לרבות הדרכת עזרה ראשונה, אלא אם כן יקבלו מתנדבים אלה, הסכמתה של מד"א, לכך - בכתב ומראש".

לטענת עורך הדין, דרישת מד"א מהווה פגיעה בעקרון השוויון, בהוראות חוק יסוד חופש העיסוק, ומנוגדת להוראות חוק מד"א ותקנון האגודה ולפיו על מד"א "לקיים לטובת כלל התושבים שרותי עזרה ראשונה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד